10 metod promocji twoich szkoleń

Jesteś już gotowy wypromować swoje szkolenia, jednak nie masz listy mailingowej, materiałów promocyjnych ani edukacyjnych? Więc jak zacząć?

Oto 10 pomysłów na to, jak rozpowszechnić twoje szkolenia:
1. Załóż stronę internetową o sobie, swojej ekspertyzie i o nadchodzących szkoleniach. Obecność w internecie pozwoli nie tylko na większą rozpoznawalność, ale też na bezpośredni kontakt z osobami, które chcą dowiedzieć się czegoś więcej. Na stronie można również zamieścić formularz rejestracyjny, który z pewnością ułatwi ci zarządzanie uczestnikami.
Jeśli nie masz ochoty na stworzenie specjalistycznej strony internetowej możesz zawsze zarejestrować się w serwisie takim jak Bogaty Umysł :-)

2. Zacznij budować listę mailingową (jak najszybciej). Najlepszym źródłem osób mogących zainteresować się twoim seminarium są osoby, które już znasz i posiadasz w swoich kontaktach. Dla optymalizacji działań możesz poszukać gotowej bazy maili i wykupić ich rozesłanie.

3. Stwórz ulotkę promującą twoje szkolenia. Będzie ona pomocna, gdy spotykasz się z różnymi ludźmi i mówisz o swoim seminarium. Wlicz najważniejsze szczegóły o swoim wydarzeniu – takie, które wystarczą, aby ich przekonać. Twoja ulotka powinna zawierać tytuł seminarium, krótkie info opisujące, czego uczestnicy mogą na nim oczekiwać, kto powinien wziąć w nich udział, czego się nauczą i jakie korzyści z tego płyną. Nie zapomnij umieścić adres swojej strony internetowej lub eksperckiej na dole ulotki.

4. Skontaktuj się ze swoimi kolegami/koleżankami po fachu, którzy mają możliwość rozreklamować twoje szkolenia. Pomyśl o osobach z twojego kręgu wpływów, którzy mają już styczność z potencjalnymi uczestnikami seminarium. Zaoferuj im prowizję od każdego zarejestrowanego uczestnika lub zaproponuj darmowy bilet.

5. Skontaktuj się z organizacjami, których członkowie lub klienci mogą być uczestnikami twojego seminarium. Np. jeżeli organizujesz zajęcia związane z biznesem, skontaktuj się z najbliższą izbą handlową. Zapytaj się, czy mogą rozdzielić twoje ulotki pomiędzy członków danej organizacji. Jeśli otrzymasz odpowiedź negatywną, zapytaj się, czy możesz umieścić reklamę z newsletterem na ich stronie internetowej lub wystąpić gościnnie podczas firmowego wydarzenia.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



6. Skorzystaj z networkingu. Oto ścieżka: włącz się do swojej społeczności i napotykaj ludzi, którzy mogą ci pomóc. Dowiedz się w jakich wydarzeniach twoi potencjalni klienci uczestniczą i zadbaj o to, żeby być tam obecnym. Sprawdź spotkania izby handlowej, kluby liderów, wydarzenia networkingowe, spotkania i wydarzenia sponsorowane przez stowarzyszenia i kluby oraz lokalne spotkania tematyczne. Oczywiście przynieś ze sobą ulotki, opowiadaj o tym, czym się zajmujesz i swoich szkoleniach. Nie tylko zachęć ich do uczestnictwa, ale poproś także, aby podzielili się ta informacją ze znajomymi.

7. Stwórz specjalną ofertę. Nie lubisz wcielać się w rolę sprzedawcy? Możesz znaleźć inne, łatwiejsze podejście – zaoferuj im specjalna ofertę. Np. kolegom, których spotkasz podczas wydarzeń networkingowych, zaoferuj darmowy bilet również dla osoby towarzyszącej – jest to dobry system motywacyjny.

8. Pozostań w kontakcie. Zbierz tak dużo wizytówek, jak tylko możesz, a osoby, które spotkasz poproś o pozwolenie na dodanie do swojej listy mailingowej. Wyślij e-mail z podziękowaniami w ciągu 24 godzin od spotkania. Później podsyłań przypomnienia, gdy twoje szkolenie jest coraz bliżej. Także od czasu do czasu przesyłaj swoim kontaktom
materiały edukacyjne, aby poznali twoją specjalizację i widzieli cię jako wartościowe źródło informacji.

9. Wyślij reklamę prasową do agencji zajmującej się tworzeniem kalendarza wydarzeń dla społeczności oraz branży. Agencja i tak musi wiedzieć, co dzieje się w danej społeczności, a dzięki kolejnym wydarzeniom ich kalendarze nabierają wartości. Wiele lokalnych agencji wydawniczych dostarcza kalendarze wydarzeń, zacznij od nich, a następnie wyszukaj innych w sieci.

10. Wyślij reklamę prasową dotyczącą twojego szkolenia do lokalnych gazet. Agencje wydawnicze lubią promować lokalny biznes. W swojej reklamie zawrzyj informacje o tym, w jakich problemach pomożesz swoim uczestnikom i wytłumacz, czego nauczy twoje szkolenie.

Po czasie zauważysz, które z powyższych metod skutkuje największym odbiciem. W przypadku promowania swoich następnych seminariów kontynuuj wykorzystanie najefektywniejszych metod i testuj nowe.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij