10 najczęstszych błędów popełnianych przez nowe firmy cz. I

Założenie własnego biznesu jest nie lada wyzwaniem. Może nie brzmieć to zachęcająco, ale 90% wszystkich nowych firm upada w ciągu pierwszych kilku lat. Oto 10 głównych błędów początkujących firm, na które z pewnością warto zwrócić uwagę:

1. Brak przejrzystej wizji oraz celu.
Określony cel oraz wizja powinny być najważniejsze w każdym nowym przedsiębiorstwie. Niestety często są one przeoczone. Bez nich, trudno będzie tobie i twoim pracownikom przetrwać trudne chwile. Konkretny cel dodaje więcej sensu całej twojej pracy i stanowi istotny punkt zaczepienia. Nadaje on również znaczenia twojej marce, stając się powodem jej istnienia.

2. Brak punktu odniesienia.
Wiele nowych firm popełnia ten błąd: starają się robić zbyt wiele, zbyt prędko. Posiadanie jasnego punktu odniesienia sprawia, że łatwiej jest zakomunikować czym jest twój produkt i dla kogo jest on stworzony. Starając się przypodobać każdemu i stale dodając nowe właściwości do produktu tak naprawdę „rozmyjesz” swój przekaz.

3. Wygląd jako sprawa drugorzędna.
Niestety świeżo upieczeni przedsiębiorcy często nie uwzględniają nakładu na wygląd swojego produktu. Jest to stracona szansa.
Udowodniono bowiem, że istnieje bezpośrednia korelacja pomiędzy pozytywnym doświadczeniem użytkownika, a jego lojalnością. Zadowoleni klienci wracają do nas i opowiadają o produkcie swoim znajomym. W obecnych czasach ludzie są bardziej obyci niż przykładowo 5 lat temu i nie przywiążą się do kiepsko zaprojektowanego produktu, jeżeli będą mieli do wyboru lepszą alternatywę.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.


Doświadczenie klienta jest głównym sposobem kontaktu z twoja marką, więc kluczową sprawą jest dopracowanie tej sfery. Jeżeli twój produkt powoduje negatywne emocje, bardziej niż prawdopodobne, że klienci już do ciebie nie wrócą (lub gorzej, przekażą swoją złą opinię innym).

4. Stworzenie czegoś, czego nikt nie chce.
Właściwy produkt jest prosty, przykuwający uwagę i dopasowany do modelu biznesowego. Pomimo tego, że często napotykasz strony internetowe oraz aplikacje, które wyglądają dobrze i wydają się być pożyteczne, ale okazują się być bezużyteczne. W rzeczywistości problem, który twórcy próbują rozwiązać nie jest tak właściwie sporym problemem lub rozwiązanie nie jest trafne. Po pierwsze upewnij się, że twój produkt jest wycelowany we właściwą publiczność zanim zaczniesz udoskonalać jego doświadczenie.

5. Pościg za inwestorami, zamiast za klientami.
Wspaniały pomysł nie oznacza jednocześnie, że otrzymasz fundusze. Jednym z najbezpieczniejszych sposobów zapewnienia ciągłości twojej firmy jest posiadanie modelu biznesowego i pozwolenie produktowi na „spłacenie samego siebie”. Zapomnij o finansowaniu i postaraj się o klienta, który chętnie zapłaci za twój produkt.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij