10 najczęstszych błędów popełnianych przez nowe firmy cz. II

6. Za dużo „gadania”, za mało słuchania.
Dzieje się tak dlatego, że finansowanie jest bardzo ważne w początkowej fazie przedsiębiorstwa. Skutkuje to zbyt wysokim nastawieniem na sprzedaż i dopasowanie produktu do rynku, niż na wysłuchanie, co tak naprawdę klienci mają do powiedzenia.
Podczas gdy odkrywamy okazję dla nowego produktu, ankiety dotyczące opinii klientów nigdy nie powinny zawierać gotowych rozwiązań. Może to doprowadzić do zbytniego kierowania konwersacją i straconej szansy na dogłębne zrozumienie rynku docelowego.

7. Zbyt późne lub zbyt szybkie ruszenie z produktem.
Zbyt wiele początkujących firm pozostaje w ukryciu. Obawiając się o powodzenie swojego produktu, często nie dopuszczają go wcale do obiegu. Sytuacja odwrotna, inni ruszają z produktem niedopracowanym, w widocznym nowatorskim stylu. Jeżeli twój produkt nie posiada podstawowego poziomu użyteczności pośród wszystkich jego właściwości nie spiesz się z jego wystartowaniem. To samo odnosi się do zwlekania. Pierwsze ukazanie się produktu to tylko początek, zawsze istnieje możliwość jego poprawy.

8. Niezapytanie się o pomoc.
Przedsiębiorcy mogą być czasami bardzo uparci. Nie ma nic złego w poproszeniu o pomoc, szczególnie w pierwszej fazie rozwoju firmy. Dlaczego wybrać popełnianie błędów zamiast sięgnąć po fachową poradę?
Spędź trochę czasu na poszukanie mentora, któremu możesz zaufać i który szczerze pragnie sukcesu twojej firmy.

9. Brak planu wzrostu.
Każdy przedsiębiorca posiadający wiele firm wie o tym, że 90% przedsiębiorczości zależy od sprzedaży i marketingu.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Kolejnym ważnym elementem jest zarządzanie wzrostem (z ang. „growth hacking”).
Stworzenie nawet najlepszego produktu jest tylko połową sukcesu. Najważniejsze jest odnalezienie klientów i odnalezienie drogi do szerszego grona osób.
Zastanów się, co tak naprawdę robisz, aby napędzić świadomość swoich klientów i wygenerować zyski dla twojej nowo-powstałej firmy? Pamiętaj, że często najlepsze sposoby rozwoju są tymi najtańszymi.

10. Niewłaściwa rekrutacja.
Często bywa tak, że nowe firmy zatrudniają zbyt wcześnie, zanim tak naprawdę zorientują się jakiej osoby potrzebują. Jeżeli twoja firma ma silną wizję , historię oraz wartości, łatwo będzie ci określić jakiego rodzaju osoby potrzebujesz. Żaden utalentowany programista, grafik czy sprzedawca nie będzie się dla ciebie poświęcał dopóki nie poczuje prawdziwej więzi z tobą i z celem twojej firmy.

Podsumowując, podążaj za tymi 10-oma radami, jeżeli chcesz być na właściwej drodze:
1. Określ jasną wizję oraz cel swojej firmy
2. Podtrzymuj główną ideę
3. Od samego początku przykuwaj uwagę do wyglądu swojego produktu
4. Uzasadniaj pomysły wcześniej, testuj przypuszczenia
5. Buduj biznes, nie sprzedaż
6. Przestań sprzedawać, zacznij słuchać
7. Dojdź do równowagi pomiędzy minimum i maximum jakie musisz dostarczyć na rynek
8. Znajdź mentora i zbuduj swoją sieć wsparcia
9. 90% przedsiębiorczości to sprzedaż, pospiesz się ze zdobywaniem klientów
10. Wszystko kręci się wokół ludzi, zatrudnij najlepszych, jakich możesz.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij