10 najskuteczniejszych słów, używanych w reklamie cz. I
- Dodane przez Joanna Gajewska
- dnia 20 grudzieĹ 2013
- w kategorii Reklama
10. „Nowy”
Wszyscy chcemy czegoś nowego, nawet jeśli w rzeczywistości się takie nie okaże. Chcemy nowego modelu telefonu, nowych samochodów, ubrań, smaków, zapachów i jesteśmy gotowi za to zapłacić.
Motywy są różne – chęć zaimponowania innym lub zaspokojenie własnych potrzeb, wiadomo jednak, że „nowość” jest atrakcyjna dla konsumentów.
9. „Oszczędzasz”
Podnieś rękę, jeśli nie chcesz na czymś zaoszczędzić. Dokładnie. Oszczędność jest czymś, czego chce 99% ludzi. Oszczędzać chcą również bogacze, odnosi się to jedynie do większych sum pieniędzy. Oczywiście to jak przekazujesz okazję do zaoszczędzenia jest tak samo ważne jak sam fakt oszczędzania. Jeśli zrobisz to w niewłaściwy sposób, możesz wyjść na podejrzaną firmę.
8. „Bezpieczny”
Oczekujemy bezpieczeństwa zastosowania od produktów, tak samo, jak bezpiecznej inwestycji. Chcemy, aby nasze dzieci bawiły się zabawkami spełniającymi najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.
Chcemy, aby żywność, którą spożywamy była przetestowana. Czasami słowo „bezpieczny” przychodzi naturalnie, jak np. w zdaniu „Nasze produkty dziecięce są zaprojektowane, aby zapewnić bezpieczeństwo.” Jednak należy unikać sytuacji, w których słowo „bezpieczny” nie pasuje do produktu lub wywołuje niepotrzebne, negatywne skojarzenia, tak np. „Nasze hamburgery są w 100% bezpieczne do spożycia”... dlaczego nie miałyby być?
7. „Udowodnione”
Jeżeli właśnie wyprodukowałeś zupełnie nowy produkt, którego nie ma jeszcze na rynku, musisz zapewnić konsumenta o jego wartości i użyteczności. Możesz zaczekać, aż pojawią się opinie na forach internetowych lub sam dostarczyć dowodu. Na przykład, bardzo znana firma produkująca karmę dla kotów zawsze powtarza: „8-śmiu z 10-ciu właścicieli kotów wybiera naszą karmę”. Od razu myślisz sobie: „8-śmiu na 10-ciu? Musi być naprawdę dobra”. Więc nie tylko mów, udowodnij swoje racje.
6. „Miłość”
To słowo ma kilka znaczeń. Możesz kochać kogoś lub coś (np. swoje nowe buty), możesz kochać jakiś proces albo to, w jaki sposób coś jest zrobione - „kocham, gdy moje firanki robią się takie śnieżno-białe”, „pokochasz ten nowy zapach”. Użycie słowa „kochać” zależy również od produktu, np. „zakochasz się w naszym papierze toaletowym” w ogóle nie pasuje tutaj w sensie estetycznym.
Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii
-
10 najskuteczniejszych słów, używanych w reklamie cz. II
5. „Odkryj” Czy zauważyłeś już to słowo w niektórych sloganach? Bez względu na to, czy już je widziałeś, reklamodawcy używają go, aby zakomunikować: „otrzymasz coś z tego/to jest... czytaj więcej
Komentarze do tego wpisu