10 najskuteczniejszych słów, używanych w reklamie cz. I

Branża reklamowa zmieniła się w ciągu ostatnich 10-ciu lat, jednak niektóre słowa są wciąż tak samo skuteczne jak w przeszłości. W zasadzie, wydział psychologii na Uniwersytecie Yale przestudiował wiele słów i odkrył, że niektóre są szczególnie efektowne jeżeli chodzi o przekonywanie. Z tego powodu powstała lista 10-ciu słów, których zastosowanie na pewno powinieneś przemyśleć (sporządzona w kolejności rosnącego znaczenia):

10. „Nowy”
Wszyscy chcemy czegoś nowego, nawet jeśli w rzeczywistości się takie nie okaże. Chcemy nowego modelu telefonu, nowych samochodów, ubrań, smaków, zapachów i jesteśmy gotowi za to zapłacić.
Motywy są różne – chęć zaimponowania innym lub zaspokojenie własnych potrzeb, wiadomo jednak, że „nowość” jest atrakcyjna dla konsumentów.

9. „Oszczędzasz”
Podnieś rękę, jeśli nie chcesz na czymś zaoszczędzić. Dokładnie. Oszczędność jest czymś, czego chce 99% ludzi. Oszczędzać chcą również bogacze, odnosi się to jedynie do większych sum pieniędzy. Oczywiście to jak przekazujesz okazję do zaoszczędzenia jest tak samo ważne jak sam fakt oszczędzania. Jeśli zrobisz to w niewłaściwy sposób, możesz wyjść na podejrzaną firmę.

8. „Bezpieczny”
Oczekujemy bezpieczeństwa zastosowania od produktów, tak samo, jak bezpiecznej inwestycji. Chcemy, aby nasze dzieci bawiły się zabawkami spełniającymi najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Chcemy, aby żywność, którą spożywamy była przetestowana. Czasami słowo „bezpieczny” przychodzi naturalnie, jak np. w zdaniu „Nasze produkty dziecięce są zaprojektowane, aby zapewnić bezpieczeństwo.” Jednak należy unikać sytuacji, w których słowo „bezpieczny” nie pasuje do produktu lub wywołuje niepotrzebne, negatywne skojarzenia, tak np. „Nasze hamburgery są w 100% bezpieczne do spożycia”... dlaczego nie miałyby być?

7. „Udowodnione”
Jeżeli właśnie wyprodukowałeś zupełnie nowy produkt, którego nie ma jeszcze na rynku, musisz zapewnić konsumenta o jego wartości i użyteczności. Możesz zaczekać, aż pojawią się opinie na forach internetowych lub sam dostarczyć dowodu. Na przykład, bardzo znana firma produkująca karmę dla kotów zawsze powtarza: „8-śmiu z 10-ciu właścicieli kotów wybiera naszą karmę”. Od razu myślisz sobie: „8-śmiu na 10-ciu? Musi być naprawdę dobra”. Więc nie tylko mów, udowodnij swoje racje.

6. „Miłość”
To słowo ma kilka znaczeń. Możesz kochać kogoś lub coś (np. swoje nowe buty), możesz kochać jakiś proces albo to, w jaki sposób coś jest zrobione - „kocham, gdy moje firanki robią się takie śnieżno-białe”, „pokochasz ten nowy zapach”. Użycie słowa „kochać” zależy również od produktu, np. „zakochasz się w naszym papierze toaletowym” w ogóle nie pasuje tutaj w sensie estetycznym.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij