10 najskuteczniejszych słów, używanych w reklamie cz. II

5. „Odkryj”
Czy zauważyłeś już to słowo w niektórych sloganach? Bez względu na to, czy już je widziałeś, reklamodawcy używają go, aby zakomunikować: „otrzymasz coś z tego/to jest warte twojego czasu”, a jeżeli chodzi o opakowanie produktu – „ to jest warte wypróbowania”. Słowo „odkryj” jest obietnicą czegoś, co dopiero będzie miało miejsce. Tak samo, gdy odpakowujesz prezent, uczucie odkrywania zawsze przynosi pewnego rodzaju ekscytację. Za każdym razem, kiedy przywołujesz te dziecięce emocje u konsumenta, zyskujesz.

4. „Gwarantujemy”
To słowo tworzy pewną „sieć bezpieczeństwa”. Pomyśl w jaki sposób używasz go w codziennym życiu i zauważysz jego moc. „Gwarantuję, że będę w domu przed 17-stą” - jest to sposób na rozwianie jakichkolwiek wątpliwości. W reklamie słowo „gwarantuję” jest obietnicą złożoną konsumentowi przez firmę i jest widziane jako solidne zapewnienie. Cokolwiek robisz, używaj tego słowa tylko, jeśli możesz zabezpieczyć swoją gwarancję. Gwarancje typu „gwarancja zwrotu pieniędzy” są szczególnie skuteczne, ponieważ konsument nie ponosi ryzyka związanego z zakupem innowacyjnego produktu. Jeżeli martwisz się, że działając w ten sposób zbankrutujesz, nie masz się czego obawiać. Jedynie mały procent osób jest na tyle nieusatysfakcjonowany twoim produktem, że poprosi o zwrot pieniędzy.

3. „Zdrowie”
Ostatnio cieszy się dużą popularnością i nie dotyczy jedynie zdrowia fizycznego.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Jedną z popularnych wariancji jest zdanie „polepsz swoje zdrowie finansowe”, i działa, ponieważ wszyscy wiemy jak ważne zdrowie jest ogólnie. Jeżeli możesz obiecać, że coś jest zdrowe, niech będzie to żywność, usługa lub coś innego, co robisz dobrze. Niemniej jednak, nie mijaj się z faktami - firma KFC obiecała niegdyś „zdrowego” i świeżego pieczonego kurczaka. Konsument bywa łatwowierny, ale nie do tego stopnia...

2. „Wyniki”
Słowo „wynik/i” oznacza również sukces i jest bardzo pomocne, ponieważ zapewnia konsumenta, że dokonał racjonalnego zakupu. Jeżeli „zmiksujesz” je ze słowem „gwarancja” zyskujesz podwójnie: np. „gwarantujemy bardzo dobre wyniki”.

1. „Ty” i wszystkie jego odmiany („Twój”, „Ciebie”, „Tobie” itp.)
Wciąż numer jeden przez te wszystkie lata i nie bez powodu, „Ty” to najpotężniejsze słowo w reklamie, ponieważ jest osobiste; „Porozmawiajmy o Tobie”, „Jesteś interesujący” „Bądźmy szczerzy, jeżeli chodzi o Ciebie...” - zaczynasz nastawiać wtedy uszy. „Co, gdybym mógł sprawić, że BĘDZIESZ” bogaty”. „Ty” jest słowem, którego musisz użyć, gdy adresujesz wypowiedź do swoich klientów, mówisz wtedy przecież o jego ulubionym temacie. Jest to słowo z pewnością warte przedyskutowania przed ustalaniem treści każdej kampanii reklamowej.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij