5 sekretów rozwoju firmy

Jednym z kluczowych czynników rozwoju własnej firmy jest skopiowanie produktu lub usługi, a następnie upewnienie się, że klienci będą zainteresowani Twoja koncepcją. Oto czego możesz się nauczyć od firm, które stosują tę strategię, doprowadzając ją do perfekcji:

1. Liczy się wygoda
Zacznij od odkrycia, czego chcą konsumenci, a wtedy stwórz wygodniejszą wersję tego, co już jest dostępne na rynku. Przykładem może być firma, która jednej firmie powierza stworzenie strony internetowej, drugiej hosting, a trzeciej napisanie treści. Lepsza wersja to firma, która oferuje te trzy usługi jednocześnie, np. jako pakiety w różnych cenach.

2. Umieść swoją wiadomość w strategicznym miejscu na rynku
Przemyśl przemycenie swoich towarów lub usług do brokerów branży, związków handlowych lub innych grup korporacyjnych zamiast do pojedynczych jednostek. Zaoszczędzi Ci to wiele czasu i kosztów związanych z reklamą.
Przykładem może być oferta WebsiteBox – szablonów www dla agencji nieruchomości. Zamiast docierać do pojedynczych agentów nieruchomości, skierowali swoją ofertę do brokerów, którzy sprzedali zestawy tysiącom agentom nieruchomości.

3. Doprowadź swoją cenę do perfekcji
Na jakim poziomie stoi Twoja cena? Czy jest odpowiednia dla Twoich klientów? Jeden z producentów odzieży dżinsowej, zdecydował, że będzie sprzedawał spodnie poniżej 100 dolarów.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Aby obniżyć koszty, zaczął sprzedawać bezpośrednio klientom (poprzez Mott&Bow). Przeprowadzenie ankiet w celu zdobycia opinii klientów na temat ceny jest kluczowe w tej kwestii.

4. Odpowiednio motywuj swój zespół
Zachęceni i zmotywowani pracownicy nie tylko lepiej wykonują swoje obowiązki, ale przyczyniają się do polepszenia produktu. W firmie, w której istnieją tylko sztywne zasady, nie ma zbyt wielu korzyści i perspektyw rozwoju, nie ma również miejsca na innowacje i chęci dzielenia się pomysłami. Twoi pracownicy to Twoja firma, więc motywuj ich prowizjami, nagrodami, wycieczkami lub innymi korzyściami, które na pewno docenią.

5. Buduj wartościowe relacje
Nie chodzi tylko o dobre relacje z pracownikami, ale również z partnerami biznesowymi i klientami, którzy powinni czuć się respektowani i docenieni za swoją lojalność wobec Twojej firmy. Zwróć uwagę na dział obsługi klienta, bo to właśnie ten zespół stanowi pierwszy punkt kontaktu z klientem i decyduje o odebraniu marki i o sprzedaży.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij