7 sposobów na to, aby iść spać wcześniej

Wielu z nas słyszało jak wiele korzyści niesie ze sobą wczesne chodzenie spać. Większość ludzi sukcesu wstaje wcześnie, nawet przed świtem. Skoro czytasz ten artykuł masz prawdopodobnie problem z zaśnięciem lub po prostu ciężko jest ci się wybrać do łóżka wcześniej. Oto kilka wskazówek, aby temu zaradzić:

Smartfony, tablety i inne
Ostatnie badania wykazały, że prawie 90% młodych ludzi używa sprzętu elektronicznego przed pójściem spać. Niestety jakość naszego snu na tym traci. Sztuczne światło zaburza receptory, które pobudzają wydzielanie pro-sennego hormonu – melatoniny. Jej niewystarczająca ilość powoduje pozostanie w trybie „czujności”, co utrudnia zaśnięcie.

Prowadź dziennik „problemów”
W większości przypadków to właśnie natłok myśli i roztrząsanie problemów zakłóca nasz sen. Zarezerwuj czas wieczorem na zapisanie wszystkich swoich obowiązków w specjalnym zeszycie. Nie będziesz się wtedy martwić, że o czymś zapomnisz i łatwiej zaśniesz.

Ustaw sobie alarm
Tak, alarmy nie służą jedynie do wstawania ...tak samo jak pora spania nie dotyczy jedynie dzieci. Ustaw sobie alarm (przynajmniej 15 minut wcześniej) przypominający o tym, że musisz iść spać.

Zostaw pracę w pracy
Coraz więcej ludzi pada ofiarą technologii i ułatwionej komunikacji, dokańczając tym samym zadania i wysyłając maile po pracy.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Wyznacz czas przed spaniem, w którym masz czas tylko dla siebie i swojej relaksacji.

Ćwicz wcześniej w ciągu dnia
Ćwiczenia fizyczne i sen są dwoma filarami zdrowia. Według wielu badań osoby, które uprawiają sport śpią o wiele lepiej, niż osoby nieaktywne. Natomiast ci, którzy ćwiczą wcześniej w ciągu dnia mogą cieszyć się snem najlepszej jakości. Postaraj się ćwiczyć przynajmniej 4 godziny przed snem.

Ustal sobie rutynę
Przygotowanie się do snu wcześniej, prysznic, ubranie się w piżamę i oddanie się relaksującym aktywnościom pomoże wejść twojemu organizmowi w stan spokoju. Niesamowite, jak wielu rodziców ustaliło schemat pójścia spać dla swoich dzieci, nie pamiętając jednak o sobie.

Idź spać kiedy jesteś zmęczony/a
Zmuszanie się do zostawania późno w nocy, kiedy twoje ciało jest już zmęczone, skutkuje przejściowym przypływem energii. Skutkuje to zazwyczaj niewyspaniem następnego dnia.
Najlepszym momentem na zaśnięcie jest ten, w którym poczujesz się zmęczony/a.

Wypróbuj powyższe metody przynajmniej przez tydzień, a zaobserwujesz różnicę. Korzyści jest na pewno o wiele więcej, niż wyrzeczeń.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij