Alternatywne podejście do problemu wysokiego ciśnienia krwi

Wysokie ciśnienie krwi może być potencjalnie niebezpiecznym stanem, gdy nie jest leczone. Osoby z wysokim ciśnieniem krwi są po stronie większego ryzyka zawału serca i udaru mózgu. Medycyna konwencjonalna w postaci leków na receptę jest wykorzystywana do obniżenia ciśnienia krwi, ale medycyna alternatywna może być niemniej skuteczna. Alternatywny lek stosowany w tym celu może obejmować suplementy diety, termiczny biofeedback, techniki relaksacyjne, akupunkturę i ćwiczenia.

Pierwszym krokiem do poradzenia sobie z tym problemem jest wzbogacenie swojej diety środkami homeopatycznymi i ziołowymi. Czosnek, głóg, koenzym Q10, olej rybny i kwas foliowy udowodniły nieraz swoją zdolność do obniżenia ciśnienia krwi u osób je stosujących. Te suplementy można nabyć bez większego problemu w wielu sklepach ze zdrową żywnością. Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z termicznego biofeedbacku. Jest to odmiana medycyny alternatywnej, która mierzy temperaturę ciała i pomaga regulować podstawowe funkcje, takie jak ciśnienie krwi, tętno i napięcie mięśni.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Równie dobrym pomysłem może być odwiedzenie akupunkturzysty specjalizującego się w elektroakupunkturze, formie medycyny alternatywnej, gdzie punkty nacisku są stymulowane elektrycznie. Ten rodzaj leczenia używa igły i stymulacji elektrycznej od 10 do 30 minut na punkcie nacisku i może doprowadzić do znacznego spadku poziomu ciśnienia krwi. Bardziej tradycyjnym sposobem i jakże pożądanym dla ogólnego stanu zdrowia jest ćwiczenie przez 30 minut co najmniej 2 lub 3 razy w tygodniu. Można nauczyć się pewnych technik jogi lub zacząć spacerować lub uprawiać jogging. Regularne ćwiczenia mogą pomóc w uniknięciu stosowania leków do kontroli ciśnienia krwi. Zdrowy wysiłek należy połączyć oczywiście ze zdrową, niskotłuszczową i sodową dietą. Jedzenie dużej ilości owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych i chudego białka w posiłkach jest wysoce wskazane. Ograniczyć trzeba spożycie tłustych żywności i alkoholu, bo tylko wtedy rezultaty będą najlepsze.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij