Asertywność w pracy – techniki cz. II

4. Zmień i ćwicz swoje nowe reakcje na agresję

Zmiana swoich reakcji na dominujących ludzi polega na budowaniu swoich „automatycznych” odpowiedzi, dawaniu sobie czasu na przemyślenie i staniu się swoistą ścianą oporu, gdy tylko ktoś chce cię zdominować, bez wyraźnego powodu.

Użyj wizualizacji:
W swojej wyobraźni bądź stanowczy, przedstawiaj stanowczo swoje argumenty, zadając jasne i dociekające pytania i przedstawiaj dobrze przygotowane fakty i dowody.
Jeśli martwisz się, że dana osoba spróbuje cię przekrzyczeć, ćwicz swoją reakcję na krzyk – bądź spokojny i nie zmieniaj swojego nastawienia. Spowoduje to, że agresor będzie wyglądał na lekko stukniętego.

5. Wierz w swoje umiejętności

Nieasertywni ludzie maja różne style i metody w porównaniu do dominujących i agresywnych ludzi. Osoby nieasertywne są przeważnie bardzo silne w obszarach procesu, dbania o szczegóły, współzależności, wiarygodności, kończenia rozpoczętych spraw, sprawdzaniu, monitorowaniu, analizowaniu i kooperacji.
Właśnie te umiejętności są podstawą do unieważnienia nieuzasadnionego postępowania agresora.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.


Dowiedz się jakie są twoje mocne strony i użyj ich do obrony swojej pozycji.

6. Współczuj zamiast się bać

Uświadom sobie, że nieasertywna postawa jest tak właściwie dobre i to agresorzy mają problem. Współczucie do osoby, która ci grozi, a przez to opieranie się strachu, pomoże ci uzyskać przewagę lub chociaż dojść do pozycji, w której widzisz słabość w danej osobie.
Agresorzy i tyrani w większości przypadków byli niekochanymi dziećmi lub dziećmi żyjącymi aspiracjami ich rodziców. W wielu odsłonach, agresorzy wciąż są dziećmi i w takim stopniu na jaki pozwala sytuacja, postrzeganie ich jako dzieci może pomóc ci w odnalezieniu siły i oporu.

Uwaga: W momencie, gdy czujesz współczucie dla agresora nie daj się zwieść pozorowi, że jego zachowanie jest usprawiedliwione. Także współczucie nie jest tutaj najważniejszą taktyką radzenia sobie z dominacją. Jest raczej dodatkową pomocą w pokonaniu uczucia strachu.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij