Dlaczego w diecie dziecka musi występować wapń

Każdy rodzic chce, aby jego dzieci wyrosły na silne i zdrowe. Właśnie dlatego ważną rolę podczas okresu dorastania pełni dieta. Żyjemy zajęci swoimi codziennymi sprawami, a dzieci często nie dostają odpowiedniej ilości składników odżywczych, których potrzebują. Podczas dzieciństwa i dorosłego życia, organizm wykorzystuje wapń do budowy kości, jest to składnik numer 1, którego dzieciom na pewno nie może zabraknąć.

Wapń pełni ważną rolę, nie tylko w budowaniu mocnych i zdrowych kości, ale także w zdolności skurczowej mięśni, przekazywaniu informacji poprzez nerwy i w równowadze hormonalnej. Niski poziom wapnia we krwi, spowoduje, że zostanie on pobrany z kości, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie komórek. Zwiększa o ryzyko krzywicy, choroby zmiękczenia kości, osteoporozy, bólu mięśni i ogólnego osłabienia.

Niemniej jednak więcej niż 85% dziewczyn i 60% chłopców w wieku od 9-ciu do 18-stu lat nie otrzymuje zalecanych 1,3 miligramów wapnia dziennie. Picie napojów gazowanych, alkoholu, napojów z kofeiną, palenie papierosów, wpływa na to jak organizm absorbuje wapń. Dobrym sposobem na zapewnienie swojemu dziecku odpowiedniej ilości wapnia jest dawanie mu suplementów zawierających wapń i witaminę D, która pomaga w absorpcji wapnia.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



Żywność, która zawiera wapń to:
- jogurty o niskiej zawartości tłuszczu
- żółty ser
- mleko (krowie lub kozie)
- ugotowana biała fasola
- suszone figi
- szpinak
- pomarańcze
- płatki owsiane
- ziemniaki
- brokuły

Najlepiej podawać swojemu dziecku, po trochę z każdego wymienionego źródła wapnia, jednak jeśli twoje dziecko nie chce lub nie może z jakiś powodów spożywać powyższych produktów, wapń należy mu dostarczyć w postaci suplementów.

Wapń odgrywa ważną rolę także w diecie dorosłego człowieka. Ludzie, których dieta jest bogata w wapń ważą mniej i mają mniej tłuszczu. W jednym badaniu, dorosłe kobiety, które spożywały 300 miligramów wapnia każdego dnia (równoważność jednej szklanki mleka), ważyły prawie o kilogram mniej od ich rówieśniczek, które nie dostarczały sobie dodatkowej dawki wapnia.

Więcej informacji o wapniu i jego roli w organizmie znajdziecie tutaj: http://www.zdrowie365.pl/index.php/wapn-i-magnez-w-organizmie-czlowieka/

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij