Do biegu, gotowi, start!

Jogging to świetny sposób by zrobić coś dla siebie. Nie tylko zadbać o dobre samopoczucie, ale również zrobić coś dla zdrowia.
Eksperci w tej dziedzinie mówią, że tygodniowo powinniśmy pokonywać dystans ok. 17-30 km. Biorąc pod uwagę, że nie każdy posiada dobrą kondycję ( siedzący tryb życia, mało ruchu robi swoje ) to przebiec tyle kilometrów wydaje się nie do zrobienia. Ale to tylko pozory, bo przy systematycznym treningu bez trudu można pokonać dystans 5 km. dziennie. Najważniejsze jednak by zachować umiar i nie katować się morderczym wysiłkiem, tylko z biegania czerpać przyjemność tym bardziej, gdy za oknem skwar i z domu ciężko wyjść, a co dopiero myśleć o bieganiu.
Brakuje motywacji? Koniecznie trzeba ją znaleźć, inaczej nic z tego nie będzie. Pomyśl, że dzięki aktywności fizycznej poprawisz ciśnienie krwi, obniżysz poziom złego cholesterolu, wzmocnisz stawy i mięśnie, zrelaksujesz się i przede wszystkim utrzymasz wagę w ryzach.
Odpowiedni ubiór to podstawa. Wygodne buty, wyprofilowane i dobrane do stopy potrzebne są każdemu początkującemu biegaczowi. Ważna jest dopasowana wkładka, która daje odpowiednią amortyzację i stabilizację co zapobiega kontuzjom. Strój szczególnie na letnie dni powinien być z materiałów przewiewnych, oddychających, które chronią przed przegrzaniem.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.


Ważna jest rozgrzewka. Nigdy nie zaczynaj treningu od biegania. Porozciągaj się, potruchtaj w miejscu, rozciągnij mięśnie łydek i zrób kilka skłonów. Do biegania znakomicie nadają się leśne ścieżki, które są miękkie i amortyzują uderzenia o podłoże. Twarde podłoże nie najlepiej działa na nasze stawy.
Zjedz przed bieganiem, jednak nie później niż godzinę przed. Niech to będzie lekka przekąska typu świeże owoce, chrupiące warzywa. Uzupełnij dietę o dużą ilość wody. Po bieganiu możesz zjeść niewielki posiłek składający się z białek i węglowodanów z dodatkiem warzyw np. grillowane chude mięso z razowym makaronem i sałatą. Pamiętaj jednak, że twój żołądek jest wielkości twojej pięści, więc nie przesadzaj z ilością pożywienia. Mierz wszystko na garstki czyli, zastosuj powszechnie znaną dietę garstkową.
Po treningu koniecznie się rozluźnij. Tempo biegania powinno być takie by nie mieć zadyszki, czyli truchtem. Przed samą metą zwolnij bieg, przejdź na marszobieg, spowolnij rytm serca, które bije jak szalone, ponownie zrób kilka skłonów i napij się wody. A w domu.. porozciągaj się 5 min. usiądź wygodnie na kanapie, zamknij oczy i pozwól sobie na 15 minutową drzemkę. Zupełnie zasłużenie.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij