Jak nie dać się jesiennej depresji?

Dni są coraz krótsze, szybko robi się ciemno, za oknem brak słońca i często pada deszcz. Taki obraz niestety nie nastraja pozytywnie. Dla wielu osób jesień to prawdziwa udręka, bowiem spada motywacja do działania, nic nie cieszy, a to znak, że dopada nas jesienna depresja.
Zwykle po kilku dniach stan ten mija, spoglądamy na świat zupełnie inaczej, ale co zrobić jak smutek utrzymuje się dłużej niż powinien? Jak sobie z tym poradzić? Jak wyleczyć sezonową depresję?
Sezonowa depresja jak sama nazwa wskazuje dopada tylko z początkiem danego sezonu, jednak nie odczuwamy jej w okresie wiosenno – letnim, a jesienno – zimowym i trwa niestety do wiosny. Udowodniono, że jedną z głównych przyczyn złego samopoczucia psychicznego, które dopada najczęściej jesienią jest brak naturalnego światła, czyli prościej mówiąc brak słońca. A brak słońca to nieprawidłowe działanie mózgu, nadmierna senność i ogólne uczucie zmęczenia.
I tutaj dla poprawy nastroju jak zwykle niezawodna wydaje się być dobrze zbilansowana dieta, która powinna zawierać produkty bogate w witaminę D, magnez, potas i oczywiście witaminy z grupy B.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Dobrze dobrana dieta to jednak nie wszystko. Warto pokusić się o leczenie fototerapią z wykorzystaniem lamp fluorescencyjnych. Polega to na naświetlaniu oczu jasnym światłem z lampy, które jest zbliżone do światła naturalnego, ale zupełnie inne niż światło z domowego zwykłego oświetlenia. Fototerapia znacznie podnosi poziom serotoniny „ hormonu szczęścia, a obniża poziom melatoniny, czyli tzw „ hormonu snu „. Metoda jest skuteczna nawet w 80 % ponieważ fototerapia zmniejsza senność i zmęczenie ale w zamian daje energię i chęć do działania.
Jeśli nie fototerapia to z pomocą przyjdzie psychoterapeuta, który doradzi jak przeżyć ten czas i jak sobie z nim radzić w życiu codziennym.
Przy okazji na jesienną depresję warto pod okiem specjalisty oczywiście zastosować środki farmakologiczne, jak również unikać stresujących sytuacji, nie obciążać się nadprogramowymi obowiązkami, mimo niepogody zażywać ruchu na świeżym powietrzu i koniecznie szukać dobrego towarzystwa. Nic tak dobrze nie robi jak szczera rozmowa z przyjaciółmi przy lampce czerwonego wybornego wina i kawałku dobrej, prawdziwej czekolady.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij