Jak pozbyć się bólu po rozwodzie

Każdy, kto przechodzi przez rozwód, doświadcza bólu i smutku, ale niektórzy mogą być nim bardziej dotknięci, niż pozostali. Rozwód może być traumatycznym przeżyciem i z reguły potrzeba dużo czasu, aby się z niego otrząsnąć. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pomóc sobie przejść przez ten trudny okres.
Oto jak :

1. Opracuj system wsparcia
Znajdź przyjaciół oraz członków rodziny, którzy będą chętni cię wesprzeć i posłużyć ramieniem, gdy będziesz chciał/-a się wypłakać lub zawsze będą „tam”, aby cię wysłuchać. Duchowni lub doradcy personalni również mogą okazać się pomocni, ponieważ możesz rozmawiać z nimi otwarcie i poufnie. Po rozwodzie nie powinno być żadnego problemu z rozpoznaniem twoich prawdziwych przyjaciół, ponieważ to właśnie oni udzielą ci pomocy w dostosowaniu się do zmian. Nie zaszkodzi poszukać grupy wsparcia po rozwodzie w obrębie swojej społeczności. Można wtedy wejść w interakcje z osobami, które przeżywają podobne emocje i podzielić się swoimi.

2. W razie potrzeby, poszukaj profesjonalnej pomocy
Niektórzy ludzie mogą „utknąć” w bólu po rozwodzie, co w konsekwencji może doprowadzić do depresji. W tym przypadku konieczne jest poszukanie profesjonalnej pomocy za pośrednictwem lekarza rodzinnego lub licencjonowanego terapeuty. Nie staraj się samemu nosić ciężar lub tłumić w sobie ból.

3. Oprzyj się na wierze
Religijni ludzie mogą dojść do wniosku, że w tym trudnym czasie należy oprzeć się głęboko w ich wierze. Ci, którzy nie uważają się za religijnych mogą oprzeć się na wierze w siebie; wierzyć, że mają w sobie wystarczająco dużo siły, aby przejść przez ten trudny czas.

4. Poddaj się swoim emocjom
To nie jest czas, aby trzymać swoje emocje w środku.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Płacz, kiedy masz na to ochotę, wyraź swoje obawy i złość. Tłumiąc swoje uczucia i próbując przekonać siebie, że wszystko jest w porządku, nie będzie dla ciebie zdrowe - ani fizycznie, ani mentalnie.

5. Pisz
Wiele osób uważa, że pisanie jest dla nich bezpiecznym sposobem przetwarzania swoich myśli i uczuć. Wybierz dziennik lub zeszyt i zaplanuj sobie czas w ciągu dnia, kiedy możesz spokojnie pisać. Może to być czas odkrycia głęboko zakorzenionych uczuć, z których nie zdajesz sobie nawet sprawy. Kluczem do sukcesu dziennika jest systematyczne pisanie. Znajdź bezpieczne miejsce, aby go ukryć, ale tak, żebyś miał/-a do niego łatwy dostęp. Po jakimś czasie, wracając do swoich notatek możesz zobaczyć, jak daleko już zaszedłeś/zaszłaś.

6. Nie izoluj się
Akceptuj propozycje wyjścia na obiad z przyjaciółmi. Weź dzień wolnego i wyjdź na zakupy lub wybierz się na wycieczkę, zaproś kogoś, aby pojechał z tobą. Spędzaj jak najwięcej czasu z rodziną i z przyjaciółmi, unikaj odosobnienia. Chwila czasu dla siebie jest dobra dla wszystkich, ale nie wolno spędzać zbyt dużo czasu w pojedynkę.

7. Bądź dla siebie cierpliwy/-a
Przez jakiś czas może się wydawać, że robisz dwa kroki do przodu i jeden w tył. Uświadom sobie, że wyleczenie emocjonalnych ran wymaga czasu. Musisz poradzić sobie z nimi teraz, żeby nie powróciły w przyszłości. Nie oczekuj, że ból odejdzie szybko. Zarezerwuj sobie tak wiele czasu, ile tylko potrzebujesz i pamiętaj, że dla każdego jest to indywidualny proces, więc nie porównuj swoich postępów z innymi.

Wskazówka
Rozwód jest bardzo bolesnym przeżyciem , ale rany zagoją się, jeśli skutecznie poradzisz sobie z myślami i emocjami. Otwórz się na ludzi, gdy potrzebujesz pomocy i brnij dalej do przodu.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Leszek Moszczyński dnia: 14 grudzień 2013

Jedynie dwa słowa dotyczące pisania. Podpisuję się pod 5 - tym punktem dwoma rękoma. Pisanie ma w sobie coś magicznego. Po kilku dniach, nawet wydawałoby się nieskładnej pisaniny,zaczynamy odczuwać coraz większy spokój. Na kartkach pamiętnika,notesu lub kalendarza zapisujemy co też takiego wydarzyło się w danym dniu,jakie prace wykonaliśmy,jak sobie poradziliśmy,co nas spotkało dobrego,co poczuliśmy i jak bardzo się ucieszyliśmy. O tym ostatnim jak najwięcej. Nie chcę namawiać,że warto nawet o tym,że kolor trawy był wyjątkowo zielony, co wprowadziło mnie w wyjątkowy nastrój i przypomniało dzieciństwo lub że piosenka " majteczki w kropeczki",którą usłyszałem przypadkowo nakręciła mnie do działania i spowodowała,że poczułem spokój".Ale jak tak się zastanowimy głębiej nad tym.....to dlaczego nie ? Skoro jest to skuteczne. A jest! Z tym nie dyskutujmy. Jest jeszcze tak,że jeżeli spiszemy sobie wieczorem, co też mamy zrobić następnego dnia,a tak się

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij