Jak prowadzić własną firmę w dobie internetu?

Jak prowadzić własną firmę w dobie internetu? Zacznijmy od zadania sobie pytania czy bardziej zaufasz osobie, która po prostu twierdzi, że jest ekspertem w danej dziedzinie czy też komuś, kto pisze artykuły do czasopism, albo serwisów internetowych, prowadzi bloga, nagrywa swoje wideo i tworzy popularny kanał na YouTube? Większość osób jest bardziej skłonna zaufać osobie, która ma swoje publikacje w internecie i jest popularna, jej materiały są czytane oraz oglądane przez wielu użytkowników internetu.

Zwróć uwagę na to, że klienci, do których kierujesz swoją ofertę to coraz częściej osoby z pokolenia Y oraz Z, czyli pokolenie, które mocno działa w internecie. Nawet jeśli aktualnie Twoi klienci należą do grupy ludzi w wieku 35 – 55 to i tak, prędzej czy później wśród Twoich odbiorców pojawią się ludzie, którzy informacji szukają w internecie. Kontakt na skypie albo na hangoucie jest im bliższy, niż bezpośredni, a krótkie wideo w internecie stało się dla nich absolutnie normalną formą pozyskiwania informacji. Stwórz materiały, które będą docierać do tej grupy docelowej, zanim inni Cię w tym wyprzedzą.

Dziś poznasz dwa sposoby na to jak prowadzić własną firmę w internecie.

Publicity
Publikowanie materiałów w serwisach informacyjnych, to bardzo ciekawa forma budowania swojego wizerunku eksperta, w dziedzinie, w której specjalizuje się Twój biznes lub Ty.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Już sam fakt, że Twoje teksty pojawiają się w serwisie promującym dany temat, sprawia, że Twoi potencjalni klienci oraz klienci postrzegają Ciebie jako osobę, która zna się na temacie. Budujesz w ten sposób swoją wiarygodność oraz masz szansę pozyskać kontakty do swoich klientów. Jeśli publikujesz gdzieś teksty postaraj się o to, żeby pojawił się w stopce przynajmniej link do Twojej strony internetowej, albo najlepiej do serwisu, gdzie znajduje się strona wyciskacz czyli formularz, gdzie potencjalni klienci mogą zapisać się do Ciebie na listę. Idealnie, jeśli podpiszesz umowę z jednym, bądź kilkoma czasopismami lub serwisami informacyjnymi, gdzie będziesz umieszczać teksty minimum raz w miesiącu.

Blog
Jest również formą publikowania artykułów w internecie, ale różni się tym od poprzedniej metody, że artykuły umieszczasz na swojej własnej stronie, zbierając w jednym miejscu wiele informacji, które dotyczą dziedziny, w jakiej się specjalizujesz. Rolą bloga jest również pozycjonowanie Twojej strony, jeśli chodzi o tagi (słowa kluczowe), związane z Twoją niszą. Bloga prowadzi się regularnie, w zależności od branży powinieneś pisać minimum 1 post miesięcznie, optymalnie 1 post tygodniowo, to zapewni Ci odpowiednią ekspozycję i pozycjonowanie www.

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację: http://martagierlinska.appointy.com/

Kilka słów o autorze wpisu

Marta Gierlińska

Marta Gierlińska

Pracuję z kobietami prowadząc sesje coachingowe, warsztaty, mowy motywacyjne, a także pisząc książki. Jeśli jesteś w trudnym dla siebie momencie życiowym mogę Ci pomóc w odbudowaniu poczucia własnej wartości, odnalezieniu tego, czego naprawdę chcesz i podjęciu najważniejszych decyzji, w zgodzie z wewnętrzną prawdą. W tym procesie najważniejszy krok to odbudowanie kontaktu ze swoim najgłębszym ja, które nazywam Mistrzynią Życia. Dzięki temu od tej pory będziesz już zawsze mogła zwrócić się do swojego wnętrza i dowiedzieć się co dla Ciebie jest najważniejsze i jaką masz podjąć decyzję. Pracuję według własnej metody, łącząc swoje doświadczenie, wiedzę i umiejętności zebrane dzięki studiowaniu metod takich jak coaching transpersonalny, neurolingwistyczne programowanie, hipnoza, metoda rozwoju stopni świadomości oraz One Brain. Ponieważ nie lubię „zakochiwać się” w jednej metodzie, a raczej traktuję je wszystkie jako zestaw narzędzi, z tego powodu uczyłam się w wielu szkołach. Trzy razy certyfikowałam się w dziedzinie coachingu: Coach Practitioner International Institute of Coaching & Mentoring, Coaching NLP i Nowy Kod u współtwórców Nowego Kodu NLP Johna Grindera i Carmen Bostic St Clair oraz Coaching Transpersonalny. Ukończyłam również Praktyka, Mastera i Trenera NLP, jestem absolwentką Akademii Trenerów, rozwijam się również w dziedzinie hipnozy oraz Three in One Concepts – One Brain. Praca jako moja pasja jest ważna, radość życia i osobiste szczęście jeszcze ważniejsze. Z tego powodu, w wolnym czasie, spędzam czas z rodziną, rozwijam swoją jeździecką pasję, spędzając czas w towarzystwie mojego konia Heliodora. Kocham zdrową kuchnię, a najnowszym odkryciem, rozwijającym kreatywność, jest malarstwo.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij