Jak rozsądnie podejść do kontrolowania swojego dziennego spożycia kalorii?

Pilnowanie swoich kalorii i ilości spożywanego tłuszczu wymaga pewnych przemyśleń, zwłaszcza gdy podjęło się po raz pierwszy dietę odchudzającą. Pytaniem jest w jaki sposób można przestrzegać ilości kalorii kiedy stołuje się na mieście? Twoja dzienna dawka kalorii powinna być Ci znana. Jeśli nie wiesz jaka jest, to sam podkopujesz swój plan żywieniowy. Można obliczyć ją w internecie, ale znacznie lepiej jest zwrócić się do lekarza i wyjaśnić swoje zamiary odchudzania przed rozpoczęciem jakiegokolwiek planu dietetycznego. Jest prawdopodobne, że ograniczenie kalorii wyniesie gdzieś około 2000 kalorii. Może to być nawet liczba spadająca do 1500 - w zależności od masy startowej i dziennego poziomu aktywności. Radziłbym jednak, aby nigdy nie schodzić poniżej 1200 (stąd taka dieta 1000 kalorii jest planem zupełnie absurdalnym). Poniżej tej kwoty istnieje niebezpieczeństwo wejścia w tryb głodówki, a tym samym spowolnienie metabolizmu.

Zalecaną dzienną dawką spożycia tłuszczu jest 65-70 gramów i w wybranych posiłkach w niektórych restauracjach można spotkać ten limit. Nie zmienia to jednak faktu, że jedzenie na mieście może być koszmarem niezdecydowania. Podejmowanie decyzji, co zjeść i określić ilość kalorii zawartych w wyborze posiłku może być trudne. Jeśli nazwa potrawy nie opisuje odpowiednio, jak danie zostało przygotowywane i ugotowane, to nie ma co się krępować, aby zapytać kelnera o szczegóły. Jedzenie na mieście nie musi się skończyć w momencie, gdy zaczynasz swój plan zdrowego odżywiania. Wcale nie trzeba rezygnować z jedzenia na mieście, chyba że wcześniej chodziło się codziennie do Burger Kinga, gdzie Whopper z serem dawał ci ponad 700 kcal, frytki ponad 400 kcal, więc wychodziło się szczęśliwym i napełnionym 1100 kaloriami, co nie pozostawia za wiele, jeżeli twoja dzienna dawka to 1500.

Jedzenie w restauracji może być stałym elementem Twojego życia. Być może jesz dużo śniadań biznesowych lub zabawiasz klientów przy obiedzie. Jeśli tak, to kontrola kalorii będzie trudna, ale nie niemożliwa. Rozsądne i zdrowe odżywianie może być zachowane nawet w takich warunkach. Trzeba tylko dokonywać zdrowych wyborów. Sałatka ze smażonym kurczakiem może dać Ci do 1000 kalorii i 70 g tłuszczu. To jest twoja dzienna dawka tłuszczu określona w jednym posiłku. Można by pomyśleć po przeczytaniu menu, że z sałatką nic ci nie grozi, ale to, o co należy zadbać to smażony kurczak.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Wszystko, co smażone powinno być poza twoim obszarem zainteresowania. Sałatki stają się wyraźnie niezdrowe i przesadnie kaloryczne, jeśli są pogrążone w tłuszczach i majonezie. Uważaj we włoskich restauracjach na sosy kremowe, mogą one być wyjątkowo tłuste i kaloryczne. Większość sosów będzie zresztą stroniło w tą stronę.

Po obiedzie często lubimy zjeść sobie coś słodkiego, w ramach deserowego nieba. Jeżeli jesteś na jednym z kilku biznesowych lunchów, to możesz powstrzymać się od słodkości, albo zjeść trochę świeżych owoców. Nie trzeba jeść wysokokalorycznych słodkości po każdym posiłku. Ale jeśli jest to okolicznościowy poczęstunek, to spokojnie możesz zejść sobie niewielką zawartość. Jeżeli człowiek raz na jakiś czas nie odmówi sobie, będąc zarazem pewnym, że nie istnieje ryzyko pragnienia zakazanej żywności, które doprowadzi go do porzucenia swojej diety, to nic się nie stanie. Sporadyczne oszustwo w jedzeniu jest korzystne, bowiem pomoże trzymać się planu.

Trzymaj się z dala od napojów gazowanych i alkoholu. Są naprawdę kaloryczne. Pij zamiast tego wodę, a twoje ciało podziękuje Ci w dłuższej perspektywie. Strzeż się takich kaw jak Cappuccino i Macchiato. Są wysoce kaloryczne, zwykle zawierają mleko pełnotłuste, więc możesz spożywać nawet ponad 200 kalorii w filiżance. Czarna kawa jest dopuszczalna, ale to zielona herbata jest jednak najlepszym wyborem. Staraj się ją pić codziennie i często. Idealnym sposobem jest nie myśleć o swoich nawykach żywieniowych jak o diecie, bowiem dieta sprawi tylko, że poczujesz się ograniczony i wyzuty z przyjemności. Należy rozpocząć od zdrowego planu jedzenia, który masz szansę zatrzymać na całe życie, zatem musi to być jedzenie, które po prostu sprawia Ci przyjemność. Dlatego umiar jest kluczowym słowem. Mała ilość jakiejkolwiek rzeczy nikomu krzywdy jeszcze nie zrobiła. Weź od czasu do czasu trochę tego, na co masz ochotę bez poczucia winy.

Należy pamiętać o tym, co się je. Jak jest gotowane i co zawiera? Staraj się jeść zdrowe jedzenie w małych ilościach – najlepiej 5 lub 6 małych posiłków dziennie. Utrzyma to twój metabolizm na wysokich obrotach. Nigdy się nie przejadaj i podejmuj regularne ćwiczenia. Odchudzanie nie musi być ciężką pracą.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij