Jak stać się konsultantem biznesowym

Konsultanci biznesowi pracują bezpośrednio z oddziałami organizacji takimi, jak księgowość, kadry czy marketing. Monitorują istniejące praktyki biznesowe firmy i proponują określone rozwiązania polepszenia produktywności i efektywności danych działów. Konsultanci biznesowi mogą mieć ściśle określoną wiedzę i pracować tylko w jednym lub dwóch oddziałach organizacji. Na przykład, mogą specjalizować się w zarządzaniu, strategiach biznesowych, marketingu oraz reklamie.

Business consulting jako branża ciągle rośnie. Jest to spowodowane zwiększoną oszczędnością przedsiębiorstw i rozwijającą się technologią umożliwiającą pracę w domu. Jeżeli chcesz zostać konsultantem biznesowym, nie musisz posiadać dyplomu. Potrzebujesz jednak dostatecznej wiedzy z dziedziny, w której chcesz pracować. Oto pewnego rodzaju ogólna „instrukcja”, jak stać się konsultantem biznesowym:

1. Wybierz, jakiego rodzaju konsultantem biznesowym chciałbyś być. Zastanów się, czy ma to być księgowość, marketing, copywriting, PR czy może inna nisza. Istnieje wiele dyscyplin konsultingu biznesowego. Sam najlepiej wiesz, w czym czujesz się najlepiej i w jakim stopniu byłbyś w stanie pomóc innym.

2. Sprawdź, czy nie potrzebujesz licencji lub innych uprawnień wymaganych w mieście, w którym masz zamiar rozpocząć działalność konsultingową.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



3. Przygotuj biznesplan, postaraj się wszystko dobrze zaplanować i zorganizować. Skup się na tym, aby twój biznes odniósł sukces. Jeżeli będziesz pracował z domu, wydziel sobie miejsce przeznaczone do pracy.

4. Upewnij się, czy masz kwalifikacje odpowiednie dla typu konsultanta, jakim masz zamiar zostać. Weź pod uwagę trendy występujące w branży i bądź na bieżąco ze wszelkimi zmianami.

5. Stwórz swoją sieć. Rozmawiaj z ludźmi i poinformuj ich o tym co aktualnie robisz. Odwiedź różne organizacje oraz firmy, przyłącz się do lokalnej izby handlowej, aby dać sobie szansę na poznanie swoich przyszłych klientów.

6. Zdecyduj, jakiego statusu spółki chciałbyś dla swojego biznesu. Czy chciałbyś współpracować z kimś innym. Zastanów się, jaka forma spółki będzie dla ciebie najlepsza, być może będziesz musiał nauczyć się jak zarządzać zespołem.

7. Wypromuj się poprzez akwizycję przez telefon, polecenia, przemowy publiczne, reklamę, pisanie artykułów lub mailing.

W momencie, gdy staniesz się rozpoznawalny, pomyśl o tym, czy chciałbyś pracować dla kilku klientów jednocześnie, czy skupić się na jednej firmie.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij