Jak założyć własny e-biznes


Na początku chciałabym zaznaczyć, że e-biznes jeśli tylko zajmuje się tylko sprzedażą przez internet, to ciągle jest forma działalności gospodarczej. Z tego właśnie powodu tworzona firma musi być wpisana do rejestru firm, oraz trzeba będzie odprowadzać składki do ZUS. W poniższym artykule można przeczytać, co należy zrobić, by założyć swój własny biznes.

Na początku warto przemyśleć i poszukać ciekawych i rozwiązań, które chciałbyś zastosować w swoim biznesie. Warto zapisać sobie linki do stron, które zawierają ciekawe rozwiązania, które się podobają, albo ułatwiają poruszanie się po samej stronie. Warto jest to mieć przygotowane jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z firmy, która wykonuje takie projekty. Na konkretnych przykładach łatwiej jest po prostu zademonstrować, co mamy na myśli.

W przypadku, gdy zdecydujesz się powierzyć wykonanie swojej strony jakiejś firmie, trzeba sprawdzić opinie użytkowników, przejrzeć portfolio tej firmy. Gdy wykonawca zostanie wybrany trzeba pamiętać, by wszystkie ustalenia ustne znalazły się w umowie. Opłaci się dowiedzieć, co otrzymasz w cenie złożonej oferty. Zakładając stronę warto wziąć pod uwagę, że co jakiś czas trzeba, będzie zaktualizować, zmieniać i rozwijać go. Jeśli stworzone rozwiązanie będzie niemodyfikowalne trzeba będzie wymienić wszystko, a to będzie czasochłonne i kosztowne.

Potem trzeba wybrać hosting i domenę internetową. Hosting czyli miejsce na serwerach. Jest on zależny od wielkości twojego serwisu, czyli jak wiele plików się składa.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Domena czyli adres w internecie. Bez nadania domeny twój biznes nie będzie widoczny dla nikogo w internecie. Najczęściej taki adres wykupuje się na rok czasu. Po tym czasie bez przedłużenia umowy domena nie będzie już twoją własnością i ktoś będzie ją mógł wykupić dla siebie. Jeśli wszystko działa tak jak powinno trzeba wypromować swój biznes. Powoduje to, że ludzie łatwiej mogą dotrzeć do naszej oferty. Jest wiele rożnych sposobów na promowanie swojej działalności zarówno płatnych jak i bezpłatnych.

W międzyczasie podczas tworzenia strony dla naszego biznesu trzeba zwrócić się do Urzędu Skarbowego i ZUSu. By zarejestrować swoją firmę trzeba wypełnić wniosek CEIDG-1. Na internecie znajdują się informacje w jaki sposób go poprawnie wypełnić. Jeśli zamierzasz mieć działalność wpisaną do KRS, dodatkowo trzeba ponieść koszty z tytułu wpisu sądowego. Jeśli firma prowadzona przez Ciebie będzie musiała posiadać dodatkowe zezwolenia, koncesje, licencje czy wpis do działalności regulowanej. Będziesz musiał się udać do odpowiedniej instytucji z odpowiednimi dokumentami. Nie martw się jednak są doradcy, którzy powiedzą jakie dodatkowe dokumenty będą wymagane.

Gdy chcielibyśmy założyć firmowe konto, banki zwykle wymagają firmowej pieczątki. Na niej trzeba zawrzeć pełną nazwę firmy, adres siedziby, telefon i/lub fax, REGON, użyteczne może być podanie na pieczątce NIP-u nie trzeba będzie wtedy pamiętać numeru.


Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij