Jak zdobyć lepszą pracę

Biorąc pod uwagę bieżący stan ekonomii, najlepsze, co powinna zrobić każda osoba poszukująca pracy jest bycie bardziej skrupulatnym, obytym i zdeterminowanym. Poniżej wymienione są podstawowe wskazówki co do bycia skrupulatnym oraz obytym.

Oto największe sekrety zdobycia lepszej pracy:
1. Odpowiadanie bezpośrednio na ogłoszenie o pracę powinno stanowić nie więcej, niż 20% tego, co robisz. Referencje są od 5 do 10 razy skuteczniejsze, niż bezpośrednie aplikowanie na dane stanowisko. Kiedy zgłaszasz swoją kandydaturę bezpośrednio, upewnij się, że idealnie pasujesz do danego stanowiska.

2. Zrozum pracę rekrutera.
Wielu z nich to jedynie stróże, którzy nie wiedzą nic o danym stanowisku, a Twoje umiejętności sprawdzają według wcześniej ustalonej listy pytań. Inni to utalentowani headhunterzy, którzy chcą pracować tylko z najlepszymi. Musisz unikać tych pierwszych, a poszukiwać drugich.

3. Zastosuj plan 20/20/60. Plan poszukiwania pracy wymaga CV bazującego na Twoich osiągnięciach, znajomości sposobów wyszukiwania kandydatów przez rekruterów i aplikowaniu „od tylnych drzwi”. Networking to klucz do tylnych drzwi i musi stanowić 60% Twoich działań.

4. Skoncentruj się na pracy, nie na pieniądzach.
Lepiej zarabiać za mało, niż za dużo. Awans oraz duża prowizja pojawiają się tylko wtedy, kiedy zademonstrujesz zniewalające wyniki. Musisz odnaleźć się w takiej sytuacji i nie słuchać tych, którzy mówią inaczej.

5. Zaprezentuj swoje mocne i słabe strony poprzez krótkie historyjki.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.


Przyjmij do wiadomości, że nikt nie wierzy w ogólnikowe stwierdzenia. Musisz uzasadnić każdą swoją mocną stronę konkretnym przykładem z życia. Mówiąc o słabościach, pamiętaj, aby przekształcić je w mocne strony. Nigdy nie mów, że nie masz żadnych słabości, świadczy to o tym, że przestałeś się rozwijać.

6. Imponuj zadając uniwersalne pytania.
We wczesnym stadium rekrutacji lub rozmowy kwalifikacyjnej, musisz zadać rekruterowi pytanie odnośnie tego, na czym dokładnie będzie skupiała się praca, jakie są największe wyzwania i jak będzie mierzona Twoja efektywność. Wybierz co najmniej 2 z tych pytań. Udowodnij wtedy, że każda z wymienionych sytuacji to Twoja mocna strona używając sposobu SAFW (ang. Say A Few Words – Stwierdzenie – Rozwinięcie – Kilka przykładów – Podsumowanie). Pomoże skierować rozmowę na Twoje doświadczenie, zamiast na pierwsze wrażenie, a tym samym zwiększy to Twoje szanse na rozmowę kwalifikacyjną.

7. Wyjaśnij wszystkie wątpliwości pod koniec rozmowy
Jeśli chcesz wiedzieć na czym stoisz, zapytaj rekrutera o następne kroki rekrutacji. Jeśli nie otrzymasz konkretnej odpowiedzi, oznacza to, że nie są Tobą zainteresowani. W tym przypadku zapytaj się, jaka jest największa wątpliwość co do Twojej osoby, następnie jak dana umiejętność, cecha lub czynnik są wykorzystywane na danym stanowisku. Aby rozwiać wątpliwości użyj sposobu SAFW (2 minuty).

Źródło: https://www.linkedin.com/pulse/article/20130911212503-15454-10-things-job-seekers-must-do-to-get-a-better-job

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij