Jak zmotywować się za pomocą autohipnozy

Czym jest autohipnoza?
Podobnie jak medytacja i inne techniki relaksacyjne, autohipnoza polega na skupieniu wewnętrznym, wyciszeniu umysłu oraz wejściu w stan głębokiego relaksu i spokoju.
W momencie osiągnięcia głębokiego spokoju, twój umysł staje się szczególnie otwarty na sugestie. Można to nazwać medytacją z misją: poprzez wizualizację celu, jaki masz nadzieję osiągnąć, ugruntowujesz swój mózg i ciało w przekonaniu, że to już się stało.
Gdy zakończysz swoją sesję autohipnozy, nie tylko będziesz się czuć bardziej zrelaksowany/-a i skupiony/-a , ale także wzmocnisz swoje przekonanie, że zachowanie lub zdarzenie, którego sobie życzysz, jest możliwe .

Być może próbujesz zapisać się na kurs tańca, gotowania, aerobiku, a nawet ebiznesu, ale wciąż zmagasz się z postawianiem tego pierwszego kroku.
Poprzez autohipnozę możesz pomóc sobie zwiększyć chęć wykonania pewnych czynności. Odbywa się to poprzez żywe obrazowanie wykonywanych działań z entuzjazmem, zręcznością i zwinnością. W ten sposób pomagasz sobie przyjąć tezę, że bycie aktywnym jest przyjemne i pożądane. Im więcej szczegółów w wyobrażaniu sobie owych czynności, tym lepszy efekt. Wyobraź sobie bryzę unoszącą liście drzew, gdy idziesz, poczuj wiatr na twarzy; im więcej szczegółów widzisz i czujesz, tym więcej energii do działania zyskasz.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



Eksperymentuj z różnymi sugestiami.
W swojej książce do autohipnozy: „Nowe narzędzia do głębokiej i trwałej transformacji”, profesor i dyrektor Instytutu Studiów Holistic Health - Adam Burke zachęca do stosowania różnych sugestii hipnotycznych.
Odnosząc się do poprzedniego przykładu, profesor radzi użycia sugestii słownych, takich jak: "Czuję się świetnie. Moje ciało jest mocne, elastyczne, zdrowe i rześkie." Wizualna sugestia pomoże widzieć siebie jako sprawnego, silnego i energicznego, natomiast metaforyczna sugestia, według Burke'a, może pomóc w wyobrażeniu siebie jako potężnego i fizycznie wytrzymałego zwierzęcia, np. jaguara.
Eksperymentuj z różnymi rodzajami sugestii, aby zobaczyć, które mają największy wpływ na twoja motywację.

Burke zaleca również użycie techniki, którą nazywa "gruntowaniem". Obejmuje ona krótkie sesje autohipnozy na początku dnia. Może to trwać jedynie kilka minut, w godzinach porannych. Sesje tego rodzaju mogą okazać się skutecznym sposobem na przygotowanie się do nadchodzących godzin. Bez względu na to, czy wyobrażasz sobie spotkanie biznesowe, sprzedaż telefoniczną, czy nawet przygotowujesz się psychicznie, aby być cierpliwym do swoich dzieci. Użycie autohipnozy jest najszybszym i najskuteczniejszym sposobem zapewnienia swojego najlepszego zachowania.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij