Kontroluj poziom swojego stresu cz. II

W pierwszej części tego artykułu przedstawiłam źródła stresu oraz dwie pierwsze metody jego zwalczania. W dalszej części chciałabym opisać cztery kolejne strategie pokonywania stresu.

Trzecią metodą pokonywania stresu jest dostosowanie się do stresora:

Przeanalizuj problem; zamiast narzekać na korek, spójrz na to jak na okazję do zrobienia sobie przerwy, posłuchania radia i pobycia chwilę samemu/ej.
Spójrz na sytuację z innej perspektywy; zastanów się jaki wpływ będzie miała na przyszłość, czy warto się teraz denerwować.
Dostosuj swoje wymagania; nie stawiaj poprzeczki zbyt wysoko ani sobie, ani innym.
Skoncentruj się na pozytywach; kiedy czujesz, że stres przejmuje nad tobą kontrolę, pomyśl jakie rzeczy cenisz w swoim życiu i za co jesteś wdzięczny/a.

Czwartą metodą jest zaakceptowanie rzeczy/ludzi takimi jakie/jacy są:

Nie próbuj wszystkiego kontrolować; wiele sytuacji w życiu są poza twoim wpływem, w szczególności zachowanie innych osób.
Wyszukuj dobrych stron w trudnościach; myśl według zasady „Co cię nie zabije to cię wzmocni”; postaraj się patrzeć na wyzwania pod kątem swojego rozwoju osobistego.
Naucz się wybaczać; zaakceptuj fakt, że nie żyjemy w idealnym świecie i ludzie popełniają błędy; wyzwól się od gniewu i żalu.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



Piąta metoda to zapewnienie sobie rozrywki i relaksu:

Zarezerwuj sobie czas na rozrywkę, odpoczynek i relaks w ciągu dnia i nie pozwól sobie przeszkadzać.
Spędzaj czas z innymi, najlepiej pozytywnymi ludźmi.
Zrób coś, z czego czerpiesz przyjemność każdego dnia.
Zachowaj poczucie humoru; ważny jest tutaj dystans do siebie i umiejętność śmiania się z siebie; śmiech to jeden z najlepszych sposobów walki ze stresem.

Metoda szósta – prowadź zdrowy tryb życia:

Ćwicz regularnie; aktywność fizyczna pomaga zredukować i zapobiegać skutkom stresu. Absolutne minimum to trzydzieści minut ćwiczeń, trzy razy w tygodniu.
Zdrowo się odżywiaj; dobrze odżywione ciało jest lepiej przygotowane na stres.
Zredukuj spożywanie kofeiny i cukru; prowadzą one do zaburzeń poziomu energii i złego samopoczucia.
Unikaj alkoholu, papierosów i narkotyków; ulga w stresie jaką czujesz po zażyciu tych środków jest jedynie tymczasowa.
Zadbaj o właściwą dozę snu; odpowiedni wypoczynek zasili twój umysł i ciało. Poczucie zmęczenia z reguły podnosi poziom stresu.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij