Kultywuj pozytywne myślenie

Dość łatwo przychodzi nam skupianie się na negatywnych myślach, gdy przechodzimy ciężki dzień. Możemy czuć się zmęczeni, przepracowani i zestresowani przez wszystkie kolidujące ze sobą w tym samym czasie zadania. W efekcie, do naszego umysłu bez problemu mogą wkraść się negatywne myśli. Chociaż każdy wie, że pozytywne myślenie jest dobre dla stanu umysłu człowieka, można być zaskoczonym faktem, że może mieć także dobry wpływ na stan zdrowia. Badania wykazały, że pozytywne myślenie może mieć szeroki zakres korzyści, od poprawy pewności siebie i poczucia wartości do rzeczywistego polepszenia zdrowia fizycznego. Więc co można zrobić, aby wyeliminować negatywne myśli i zastąpić je bardziej optymistycznymi poglądami? Nawet jeśli nie jesteś urodzonym optymistą, istnieją kroki, które możesz wykonać, aby rozwijać swoje pozytywne myślenie i czerpać z niego korzyści.

Aby być pozytywnym myślicielem, musisz nauczyć się, jak naprawdę analizować swoje myśli. Strumień świadomości myśli nie jest łatwą rzeczą do okiełznania, zwłaszcza jeśli introspekcja nie jest twoją mocną stroną. Kiedy znajdziesz się w trudnej sytuacji, spróbuj zauważyć, jak rozmyślasz o tym, co się dzieje. Czy angażujesz się w negatywną rozmowę ze samym sobą? Czy mentalnie krytykujesz siebie i innych? To negatywne myślenie stanowi główną przeszkodę, ale identyfikowanie takich myśli jest pierwszym krokiem do pokonania ich.

Najpowszechniejsze odmiany negatywnego myślenia skupiają się przeważnie na niepożądanych aspektach sytuacji. Na przykład, wyobraźmy sobie, że właśnie spędziłeś pracowity dzień w pracy. Wygłosiłeś prezentację i ukończyłeś kilka zadań przed terminem, ale zapomniałeś oddzwonić na ważny telefon. Pomimo niewątpliwych sukcesów, wieczorem rozmyślasz nad tą jedną wpadką i martwisz się, jak wpłynie ona na sukces w pracy. Zamiast refleksji nad sukcesami i przyjęciem do wiadomości małego błędu, ignorujesz dobre rzeczy i powiększasz złe.

Obwinianie samego siebie to kolejne popularne zachowanie. Gdy twój resort nie osiągnie wymaganej kwoty sprzedaży w miesiącu, obwiniasz za to siebie, nie uznając faktu, że spowolniona gospodarka doprowadziła do mniejszej liczby sprzedaży ogólnej. Ten rodzaj myślenia może być szczególnie szkodliwy dla dobrego samopoczucia psychicznego. Przez przyjmowanie winy za rzeczy, które nie wynikają z twoich błędów lub nie są pod twoją kontrolą, twoje poczucie własnej wartości i pewności siebie zostaje poważnie naruszone.

Zmiana cyklu negatywnych myśli może być trudna i jest to proces wymagający czasu. Niekoniecznie musi zawsze też pomagać powtarzanie frazesów, które są często polecane przez co gorsze poradniki (Jestem wystarczająco dobry, inteligentny itd.) - mogą mieć czasem odwrotny wpływ na obraz samego siebie. Pozytywne myślenie nie opiera się na przybraniu dobrej miny do złej gry i ignorowaniu wszystkich negatywnych rzeczy, które spotkasz w życiu.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Takie podejście może być równie katastrofalne, co odrzucanie pozytywów i skupianie się tylko na złych aspektach. Kluczem tutaj - ze zdrową dawką realizmu - jest równowaga. Więc co możesz zrobić, gdy przytłoczą Cię negatywne myśli? Zacznij od małych kroków. W istocie starasz się kultywować nowy zwyczaj i jak każdy, kto kiedykolwiek próbował zmienić swoje zachowanie lub zachować postanowienie powie Ci - te rzeczy wymagają czasu .

Zacznij od określenia jednej dziedziny ze swojego życia, która najczęściej doświadcza negatywnego myślenia. Być może masz tendencję myśleć nieprzychylnie o swoim wyglądzie zewnętrznym lub o wynikach w szkole. Zaczynając od pojedynczej i stosunkowo określonej dziedziny, będzie bardziej prawdopodobne, że wdrożone przez Ciebie zmiany pozostaną z tobą na dłuższą metę. Więc wyobraźmy sobie, że postanowiłeś skupić się na swoim negatywnym myśleniu w odniesieniu do szkoły. Następnym krokiem jest to, aby spędzić trochę czasu każdego dnia na ocenie własnych myśli. Kiedy zauważysz, że myślisz krytyczne o sobie, poświęć chwilę, aby zatrzymać się i zastanowić. Choć możesz być zdenerwowany z powodu złej oceny na egzaminie, czy skrytykowanie siebie jest naprawdę najlepszym rozwiązaniem? Czy jest jakiś sposób, aby obrócić to w pozytywną sytuację? Choć może nie udało Ci się dobrze wypaść na tym egzaminie, przynajmniej masz lepszą wskazówkę, jak zorganizować swój czas nauki do następnego.

Patrz uważnie na to jak do siebie mówisz. Kiedy twój wewnętrzny monolog rozpoczyna wmawiać Ci, że nigdy nie wykonasz swoich zadań na czas i że praca jest zbyt trudna, poszukaj drogi do ciekawszej perspektywy. Na przykład, jeśli masz problemy z zakończeniem pracy badawczej na czas, zmień układ swojego harmonogramu, aby dać sobie więcej czasu na realizację projektu, a nie popadać w beznadzieję. Kiedy zadanie domowe wydaje się zbyt trudne do wykonania, zobacz czy może pomóc inne podejście do problemu lub poszukanie pomocy od kolegi/koleżanki.

Bycie pozytywnym myślicielem nie wiąże się z ignorowaniem rzeczywistości na rzecz aspiracyjnych myśli. Chodzi bardziej o przyjęcie aktywnego podejścia do życia. Zamiast czuć się beznadziejnym lub przytłoczonym, rozwiązuj swoje wyzwania życiowe poprzez szukanie skutecznych sposobów eliminowania konfliktów i wymyślania twórczych solucji problemów. To może nie być łatwe, ale wpływ, jaki wywrze pozytywne myślenie na twoim zdrowiu psychicznym, emocjonalnym i fizycznym będzie godny poświęconego czasu i wysiłku. To nie jest proces, który można wypełnić i mieć z głowy. Wymaga zaangażowania na całe życie, spoglądania w wewnątrz siebie i gotowości do kwestionowania negatywnych myśli i wprowadzania pozytywnych zmian.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij