Leczenie bezsenności za pomocą olejków eterycznych

Brak snu jest jednym ze znanych problemów współczesnego świata. Skutkami zaburzenia snu są m.in.: pogorszenie nastroju, brak motywacji do działania, spowolnienie reakcji, spadek twórczego myślenia oraz upośledzenie aktywności układu immunologicznego.

Istnieje kilka rodzajów olejków relaksacyjnych, które pomagają w wyciszeniu się i wspomagają proces zasypiania. Olejek lawendowy jest najbardziej popularnym, klasycznym olejkiem eterycznym. Ponadto, do olejków o podobnych właściwościach zaliczyć można olejek majerankowy, mandarynkowy, sandałowy, rumiankowy, pomarańczowy, bergamotowy i Ylang Ylang.

Jednym ze sposobów użycia olejków eterycznych jest nasączenie chusteczki (płóciennej) i włożenie jej pomiędzy poszewkę i poduszkę. Umożliwia to wdychanie aromatów w ciągu nocy. Niektórzy preferują wzięcie kilku głębszych wdechów przez chusteczkę, aby przyspieszyć efekt. Najlepszymi olejkami służącymi do tej metody są: olejek lawendowy, mandarynkowy lub kombinacja tych dwóch, a także olejek rumiankowy.

Użycie parownika lub palnika do olejków jest kolejnym sposobem stworzenia relaksacyjnej i usypiającej atmosfery w sypialni. W zależności od parownika, będziesz miał/a możliwość pozostawienia go włączonego na całą noc lub przez pewien czas.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Przegrzewającego się lub podgrzewanego płomieniem najlepiej będzie użyć wieczorem, przed snem. Dla tej metody, jakakolwiek kombinacja olejków jest odpowiednia.

Następnym sposobem wprowadzenia swojego ciała w stan relaksu jest wzięcie ciepłej kąpieli. Dodaj pięć do sześciu kropel olejku eterycznego do wody w wannie i poczekaj piętnaście minut, by rozpuścił się w niej całkowicie. Wypróbuj do tego celu mieszankę olejków lawendowego i pomarańczowego lub sandałowego i bergamotowego.

Włącz jedną z powyższych metod do swojego codziennego harmonogramu. Spowoduje to, że twój umysł nastawi się na na nocny odpoczynek.

Poza aromaterapią, nie zapomnij o codziennym wysiłku fizycznym (nie tylko przed pójściem do łóżka). Ponadto unikaj ciężkich posiłków, dużych ilości alkoholu, a także spożywania bogatych w kofeinę napojów późnym wieczorem. Ważne jest również to, by zbytnio nie martwić się problemami z zasypianiem. Leżenie w łóżku i myślenie o tym, jak niewiele godzin snu ci pozostało, z pewnością ich nie rozwiąże.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij