Liczby w Twojej firmie.

Pracując z firmami, które prowadzą swój biznes dłużej niż 2 lata, zauważyłam że jest im bardzo trudno określić z jakiego źródła mają największe przychody. Mówiąc źródło mam na myśli konkretny segment klientów.

Dam ci przykład, jakiś czas temu miałam klienta, który posiadał dość duża firmę. W momencie gdy zaczęliśmy rozmawiać na temat danych, które są potrzebne, aby przygotować strategię marketingową, okazało się, że nie jest w stanie powiedzieć z jakiego segmentu klientów ma największy zysk. Pomimo skrupulatnie prowadzonych obliczeń dotyczących obrotów, zysków nie mogliśmy ruszyć do przodu. Brakowało mu również danych dotyczących tego, które działania marketingowe przynoszą mu największe korzyści.
Dlatego dziś chciałabym poruszyć temat kontrolowania liczb w firmie. Zastanówmy się jakie liczby powinieneś kontrolować?
Po pierwsze ważne jest to, abyś wiedział jakie Twoja firma generuje obroty i zyski.
Kolejna rzecz to niezbędna wiedza na temat źródeł z jakich przychodzą poszczególne pieniądze.
Następna rzecz to statystyka strony, zwłaszcza jeśli prowadzisz marketing internetowy. Dzięki Google Analytics możesz dowiedzieć się z jakich stron przychodzą klienci.
Ważną kwestią jest też to, w jaki sposób dana kampania marketingowa , dana reklama czy sprzedaż sprawiła, że pieniądze znalazły się w Twojej firmie.
Ostatnia rzecz, którą warto kontrolować to liczby związane z Twoi newsletterem, warto zorientować się ilu klientów odbiera tak naprawdę Twój newslettter.

Zastanawiasz się w jaki sposób możesz kontrolować te liczby?

Jeśli chodzi o kwestie księgowe, ja poprosiłam moją przyjaciółkę, która zajmuje się księgowością zarządczą, aby pomogła mi przygotować specjalną tabelkę w Excelu.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Ty możesz po prostu zatrudnić specjalistę, który pomoże Ci zrobić taką tabelkę. W niej możesz liczyć jakie masz obroty, zyski , jaką masz marżę. Możesz również liczyć swoje koszty każdego miesiąca i wyciągać wnioski na tej podstawie.

Skąd pochodzą klienci, którzy zostawiają w Twojej firmie pieniądze?

Tutaj proponuję prostą metodę - zrób ankietę dla klientów, którzy już u Ciebie kupili. Zadaj im pytanie skąd dowiedzieli się Twojej firmie? Dzięki tym danym będziesz wiedział jakie strategie przynoszą Ci największy zyski.

Jak możesz kontrolować statystykę Twojej strony?

Google Analytics pozwoli Ci sprawdzać wszystkie ważne liczby dotyczące Twojej strony, np. liczbę odsłon, użytkowników, a dzięki temu będziesz mógł racjonalnie podejmować kolejne działania.

Kontrolna newslettera.
Kontrola tych liczb jest możliwa dzięki narzędziom załączonym zwykle w mechanizmie, które są odpowiedzialne za wysyłkę Twojego newslettera.

Te powyższe rzeczy kontroluję w swojej firmie i Ciebie też do tego zachęcam. Oczywiście musisz dostosować to wszystko do swoich potrzeb, do tego, co dla Ciebie i Twojej firmy jest istotne. Jestem ciekawa jakie według Ciebie liczby należy kontrolować w firmie. Będę Ci wdzięczna, jeśli pod tym wideo podzielisz się ze mną i innymi przedsiębiorcami, swoimi przemyśleniami na temat kontroli liczb w firmie.

Chcesz przeczytać więcej ciekawych artykułów? Wejdź na: http://strategiarozwojufirmy.pl/
A jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!

Kilka słów o autorze wpisu

Marta Gierlińska

Marta Gierlińska

Pracuję z kobietami prowadząc sesje coachingowe, warsztaty, mowy motywacyjne, a także pisząc książki. Jeśli jesteś w trudnym dla siebie momencie życiowym mogę Ci pomóc w odbudowaniu poczucia własnej wartości, odnalezieniu tego, czego naprawdę chcesz i podjęciu najważniejszych decyzji, w zgodzie z wewnętrzną prawdą. W tym procesie najważniejszy krok to odbudowanie kontaktu ze swoim najgłębszym ja, które nazywam Mistrzynią Życia. Dzięki temu od tej pory będziesz już zawsze mogła zwrócić się do swojego wnętrza i dowiedzieć się co dla Ciebie jest najważniejsze i jaką masz podjąć decyzję. Pracuję według własnej metody, łącząc swoje doświadczenie, wiedzę i umiejętności zebrane dzięki studiowaniu metod takich jak coaching transpersonalny, neurolingwistyczne programowanie, hipnoza, metoda rozwoju stopni świadomości oraz One Brain. Ponieważ nie lubię „zakochiwać się” w jednej metodzie, a raczej traktuję je wszystkie jako zestaw narzędzi, z tego powodu uczyłam się w wielu szkołach. Trzy razy certyfikowałam się w dziedzinie coachingu: Coach Practitioner International Institute of Coaching & Mentoring, Coaching NLP i Nowy Kod u współtwórców Nowego Kodu NLP Johna Grindera i Carmen Bostic St Clair oraz Coaching Transpersonalny. Ukończyłam również Praktyka, Mastera i Trenera NLP, jestem absolwentką Akademii Trenerów, rozwijam się również w dziedzinie hipnozy oraz Three in One Concepts – One Brain. Praca jako moja pasja jest ważna, radość życia i osobiste szczęście jeszcze ważniejsze. Z tego powodu, w wolnym czasie, spędzam czas z rodziną, rozwijam swoją jeździecką pasję, spędzając czas w towarzystwie mojego konia Heliodora. Kocham zdrową kuchnię, a najnowszym odkryciem, rozwijającym kreatywność, jest malarstwo.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij