Lista błędów, których powinien unikać każdy menedżer

Niejeden menedżer ma problemy ze skutecznym zarządzaniem ludźmi. Wbrew pozorom brak fundamentalnego szkolenia w tej dziedzinie nie jest jednak największym kłopotem. To bardziej deficyt wartości, empatii i zdolności postrzegania – cech niezbędnych dla efektywnej interakcji z ludźmi - jest główną przyczyną błędów kierowniczych. Jeżeli pragniesz stać się lepszym menedżerem, to za wszelką cenę nie popełniaj poniższych błędów.

Nie poznajesz swoich pracowników. Rozwój relacji z pracownikami, którzy przekładają Ci raporty jest kluczowym czynnikiem w zarządzaniu. Nie musisz być dla nich doradcą rozwodowym lub terapeutą, ale lepiej jest, jak wiesz co dzieje się w ich życiu. Kiedy wiesz, gdzie pracownik idzie na urlop lub czy jego dziecko jest chore, oznacza to, że darzysz go zdrowym zainteresowaniem. Wiedząc, że czyjś pies zdechł, wyrażasz współczucie, a to czyni Cię szefem dobrym i zaangażowanym. Znając ich staniesz się bardziej wyczulony na ich potrzeby, nastroje lub wydarzenia z życia.

Zawodzisz w określeniu standardów i zapewnieniu ludziom klarownych oczekiwań, według których będą wiedzieli, co powinni zrobić, a nie dziwić się dlaczego zawiedli. Jeśli każde zadanie jest dla Ciebie priorytetem, ludzie wkrótce uwierzą, że tak naprawdę nie ma żadnych. Co ważniejsze, nigdy nie poczują, że udało się im wykonać w całości dane zadanie.

Jeśli jesteś zbyt sztywny lub zbyt elastyczny w swoich oczekiwaniach, dla osoby raportującej może to być sytuacja, w której poczuje się pozostawiona sama sobie. Musisz osiągnąć właściwą równowagę, pozwalającą Ci poprowadzić pracowników i zapewnić kierunek bez dyktowania i niszczenia ich zaangażowania i upoważnień.

Nie ufasz nikomu. Gdy menedżerowie nie mają zaufania do pracy wykonywanej przez ich pracowników, to odpłaca się to na szereg szkodliwych sposobów.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Zarządzanie w skali makro jest jednym z przykładów. Stała kontrola to inny. Traktuj ludzi tak, jakby byli nie warci zaufania - obserwuj, śledź, upominaj za nawet małe przewinienia – a nie skończy się to za dobrze.

Nie słuchasz i nie pozwalasz poczuć pracownikom, że ich opinie są cenne. Aktywne słuchanie jest krytyczną umiejętnością zarządzania. Może wyszkolić menedżerów w umiejętności słuchania, ale jeśli menedżer uważa, że ​​słuchanie jest sposobem na wykazanie, jak ​​on lub ona ceni ludzi, wówczas szkolenie jest zbędne. Słuchanie jest zapewnieniem uznania i demonstracją twoich wartości w akcji. Kiedy pracownicy czują, że zostali wysłuchani, czują się ważni i szanowani.

Podejmujesz decyzję, a następnie pytasz ludzi o ich wkład, jak gdyby ich opinia coś znaczyła. Możesz oszukiwać niektórych ludzi, ale najlepsi pracownicy wkrótce przejrzą twój charakter gry i odejdą. Włączanie ludzi do podjęcia decyzji o ich pracy jest sercem upełnomocnienia pracowniczego i duszą ich zaangażowania. Nie ma potrzeby ich dławić.

Nie reagujesz na problemy i kwestie, które wkrótce będą ropieć, jeśli dalej pozostaną zignorowane. Menedżerowie mają zazwyczaj nadzieję, że niewygodny problem, konflikt pracowniczy lub niezgoda po prostu odejdą na własną rękę, jeśli nie sprowokują go lub spróbują rozwiązać. Zaufaj mi. Tak się nie stanie. Problemy często tylko się pogarszają dopóki dopóty coś się nie zmieni. Aktywna interwencja kierownika lub pewność, że pracownicy mają umiejętności niezbędne do rozwiązania problemu, jest tutaj koniecznością. Dramat i histeria przerywają wydajność, obniżają motywację i zaangażowanie pracowników. Zatem, jeśli któryś z tych problemów dotyczy Ciebie, to staraj się go rozwiązać lub zapobiec mu nim się pogorszy.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij