Nie zapominajmy stosować stretchingu

Każdy, kto poczuje plecy przy podnoszeniu ciężkich przedmiotów wie bardzo dobrze, że kości naszego ciała połączone są skomplikowanym systemem mięśni, więzadeł i ścięgien. Każda część tej sieci będzie sygnalizować określony uraz bólem. Aby go uniknąć, jedną z najlepszych strategii jest rozgrzanie naszych mięśni ćwiczeniami rozciągającymi, zwanymi stretchingiem. W ten sposób mięśnie są uwarunkowane do wysiłku, jaki chcemy zrealizować – czy jest to podnoszenie ciężkich przedmiotów, bieganie lub przejście przez dzień bez uczucia dyskomfortu.

Aby zmusić mięśnie do pracy, zacznij swój dzień od rozciągania. Podczas gdy jesteś jeszcze w łóżku, unieś ramiona nad głowę i sięgnij stopami tak daleko jak możesz. Kiedy czujesz, że rozciągnąłeś się tak daleko, jak to możliwe, zrelaksuj się w tej pozycji i rozciągnij się jeszcze bardziej. Przytrzymaj tą nową pozycję od 10 do 30 sekund , a następnie wstań. Poświęć kilka minut, aby rozciągnąć mięśnie w inny sposób niż jedynie stretching całego ciała. Z ramionami nad głową i stopami osobno, wyginaj się na boki, aby rozciągnąć się w pasie. Opuszczanie, podnoszenie i obracanie swojej głowy będzie rozciągać mięśnie szyi. Z rękami na biodrach rób wypady do przodu, zmieniając przy każdym wypadzie nogę, aby rozciągnąć mięśnie nóg. Z ramionami wyciągniętymi przed siebie lub trzymanymi przy bokach, kucaj, aby rozciągnąć mięśnie górne nogi i bioder.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Pochylając się, aby dotknąć palców u stóp rozciągniesz z kolei mięśnie pleców. Wszystkie te formy powinny być wykonane powoli i delikatnie. W ten sposób ćwiczenia przygotują twoje mięśnie do intensywniejszej aktywności. Jeśli masz zamiar przygotować się do konkretnego ćwiczenia jak biegania lub szybkiego chodu, możesz skupić dodatkową uwagę na niektóre grup mięśni, jak te w nogach i biodrach.

Rozpoczynanie ćwiczenia lub innego rodzaju aktywności fizycznej z rozgrzanymi, dobrze rozciągniętymi mięśniami powinno pokazać pozytywne wyniki. Dzięki rozciąganiu zmniejszasz ryzyko, że podczas ruchu naciągniesz sobie mięsień, który nie jest gotowy do pracy. Prawdopodobnie zauważysz również inne korzyści. Rozciąganie mięśni tułowia pomaga stanąć prosto i oddychać głębiej, a otrzymywanie dodatkowego tlenu do mięśni sprawia, że ​​ćwiczenia są efektywniejsze. Stretching poprawia także równowagę – możesz poczuć się pewniej, gdy będziesz wchodzić po schodach z czymś dużym i ciężkim. Również nasze serce korzysta na tym, bo jest przygotowane do funkcjonowania z maksymalną wydajnością. Podobnie jak silnik samochodu podczas zimowego poranku, serce rozgrzewa się z delikatnym ruchem mięśni, by dostarczyć krew i tlen potrzebny mięśniom, gdy aktywność się zwiększa. Więc porozciągaj się chwilę, a wiele zyskasz. Te kilka minut zaowocuje lepszym dniem.

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij