Od dziesięcioleci jest to jeden z najlepszych systemów fitness

Pilates początki miał podobne do wielu innych trendów fitness – nie było pewne czy będzie to chwilowa moda, czy coś co oprze się próbie czasu. Jednak dzięki koncentracji na połączeniu umysłu i ciała oraz budowaniu silnych podstaw rdzenia, nie powinno być niczym zaskakującym, że Pilates nie tylko nie wyszedł z mody, ale w czasach obecnych rośnie w popularności z roku na rok. Często wskazuje się na podobieństwo ćwiczeń Pilates do pozycji z jogi, ale wbrew pozorom znacząco się od siebie różnią i przede wszystkim dążą do innych rezultatów. Jeśli nigdy nie próbowaliście Pilates, dowiedzcie się więcej o tym, czym jest i co może dla was zrobić.

Zatem czym jest Pilates? To coś w rodzaju skrzyżowania jogi, stretchingu i kalisteniki. Poprawia równowagę ciała, wzmacnia brzuch, plecy i mięśnie stabilizujące oraz rozciąga, wzmacnia i relaksuje ciało. Odpowiednio zmodyfikowane, jest w sam raz dla kobiet w ciąży, ale i wystarczająco trudne dla zaawansowanych adeptów. Zawiera ćwiczenia, które skupiają się na twoim brzuchu, plecach i nogach, co sprawia, że twoje ciało staje się silne i elastyczne. Aczkolwiek Pilates pomaga poprawić elastyczność, postawę i silę, nie można go zaliczyć do treningu cardio lub treningu siłowego - powinien być dodatkiem do regularnych zajęć.

Główną różnicą między Pilates i jogą jest koncentracja na stabilizacji i wzmocnieniu dna miednicy, jak i naszego centrum.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

W wielu ruchach, trzymasz swój tułów w miejscu podczas gdy ruszasz swoimi kończynami w różnych kierunkach, co mobilizuje twoją równowagę, siłę rdzenia, stabilność i elastyczność. Jednym z podstawowych ruchów Pilates jest "setka", która angażuje twój brzuch i plecy w zupełnie nowy sposób. Polega na tym, że musimy zachować mocną stabilizację kręgosłupa, gdy nogi są wyprostowane i zewnętrznie wykręcone w biodrach. W tym samym czasie macha się rękoma pod dyktando oddechu, a głowa i górna część tułowia znajdują się w powietrzu.

Nie ważne jak zaczniesz, szybko przekonasz się, że Pilates zwiększy twoją codzienną funkcjonalność poprzez poprawę postawy i elastyczności. Nie tylko twoje ciało poczuje się lepiej, ale twój umysł będzie pamiętał, jak się zrelaksować, a twoja dusza będzie czuła się odmłodzona. Jednak nie oznacza to, że ćwiczenia pilates są łatwe. Mogą one okazać się dość trudne na początku, w momencie gdy twoje ciało zacznie dostosowywać się do ruchów związanych z równowagą i wzmocnieniem. Zacznij powoli i naciskaj tak daleko, na ile twoje ciało ci pozwoli. Delikatnie zmierzaj do trudniejszych ćwiczeń i zawsze miej świadomość tego, co robisz.

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij