Oto skuteczne sposoby na rzucenie palenia

Wszyscy wiemy, że palenie jest wysoce uzależniające i jak niejedna osoba się już przekonała - może być bardzo trudnym nałogiem do pokonania. Jednakże, jeśli twoja wola jest wystarczająco silna i jesteś zdecydowany/a, aby rzucić ten nałóg, istnieje wiele sposobów, w jaki można to osiągnąć. W tym artykule postaram się pomóc i podać kilka przydatnych informacji, jak rzucić palenie.

Po pierwsze, od razu oznajmię, że nie rzucisz palenia ot tak - to zajmie trochę czasu, więc po prostu trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie poddawać się. Zacznij od kawałka papieru i oddziel połówki rysując linię na środku. Następnie z jednej strony papieru umieść wszystko, co podoba Ci się w paleniu, podczas gdy z drugiej napisz, co ci się nie podoba. Nie trzeba dodawać wszystkich plusów i minusów za jednym zamachem. Lepiej dać sobie trochę czasu i stopniowo uzupełniać listę, gdy uzna się to za konieczne. W momencie, gdy negatywne punkty przeważą pozytywne będziesz wiedzieć, że nadszedł czas, aby skończyć z paleniem.

Kolejną rzeczą do zrobienia jest ustalenie daty rzucenia. Dobrze jest to zrobić w obecności członka rodziny lub przyjaciela, aby przypieczętować tę chwilę. Następnie napisz, dlaczego chcesz rzucić palenie na czymś, co będziesz nosił/a przy sobie wszędzie. Przyczyny mogą być różne, ale te standardowe obejmują zdrowie twoich dzieci, małżonka lub kwestie zdrowotne. Następnym krokiem jest obniżenie ilości papierosów, które kupujesz. Zamiast całego kartonu, kup tylko paczkę i noś przy sobie dwa lub trzy papierosy. Działa to w ten sam sposób przy kupowaniu samej paczki. Dzięki temu nie będziesz miał/a żadnych papierosów w momencie, gdy ich potrzebujesz.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Nauczy Cię to radzić sobie na co dzień z ograniczoną ilością papierosów. Kiedy nadejdzie w końcu dzień rzucenia, pozbądź się wszystkiego, co ma związek z papierosami i paleniem (wszystkie popielniczki, resztki papierosów, zapalniczki, zapałki itd.) Ponadto, poinformuj swoich przyjaciół, współpracowników i członków rodziny, że rzucasz palenie i poproś o ich wsparcie. Na początku twoje emocje będą bardzo różne, więc nic przed nimi nie zatajaj – lepiej będzie, jak dowiedzą się, co czujesz w tej chwili.

Gdzieś w tym momencie zacznie się też skomplikowana część. W pierwszych dniach i tygodniach pojawi się duży głód nikotynowy. Należy więc znaleźć coś do zastąpi Ci tą ochotę. Na przykład, wypij szklankę wody, filiżankę kawy lub herbaty, porozmawiaj z partnerem lub współpracownikiem, pójdź na spacer, albo zrób coś w domu – np. posprzątaj. Są ludzie, którzy wierzą , że jeśli człowiek zajmie się jakąkolwiek pracą domową, nie będzie myślał tyle o papierosach. Innym dobrym sposobem jest odnalezienie hobby, które pozwoli odciągnąć twój umysł od palenia. Możesz również mieć pod ręką lizaki, gumy do żucia, jakieś cukierki i jeść je za każdym razem, gdy najdzie Cię ochota na palenie.

Na koniec, zacznij wrzucać do szklanego słoika pieniądze, które byś zwykle wydał/a na papierosy. W ten sposób możesz zobaczyć, ile pieniędzy poszło w błoto. Teraz w ramach rekompensaty zrób lub kup sobie coś, co zawsze chciałeś/aś, ale nie było wcześniej na to pieniędzy. I nie martw się, jeśli powrócisz do palenia – po prostu postaraj się zacząć od nowa i nie poddawaj się!

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij