Planowanie strategiczne dla małych firm

Planowanie strategiczne zaczyna się od dokładnej analizy SWOT, w której określasz mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla twojej firmy. Zastosuj analizę SWOT do swoich indywidualnych oddziałów i projektów. Da ci to informacje, których potrzebujesz do strategicznego planowania. Analiza scenariuszy, w której przewidujesz różne sytuacje i tworzysz plany operacyjne do nich dostosowane, jest bardzo ważnym elementem planowania strategicznego.

Dobry plan strategiczny przygotuje cię do stawienia czoła najgorszej sytuacji i wykorzystania najlepszej sytuacji. Analiza konkurencji pomoże ci stworzyć strategie, które odnoszą się do mocnych i słabych stron konkurencji. Analiza operacji skierowana jest na tworzenie efektywności i minimalizację kosztów.

Wszystkie te informacje, rozwiązania i akcje stanowią twój plan strategiczny.

Znaczenie
Twój plan strategiczny jest mapą dojazdu do spełnienia twojego biznes planu. Jest opisem, tego jak osiągniesz pomyślne i zyskowne operacje biznesowe i rozwiniesz swój interes w jak najlepszym kierunku. Nawet jeśli prowadzisz mały biznes w domu, wiele skorzystasz na stworzeniu planu strategicznego, ponieważ dzięki niemu zaplanujesz swój budżet i optymalizujesz swoje wysiłki. Możliwe, że plan strategiczny dostarczy ci również pomysłów na kolejne sposoby wygenerowania zysków, jak np.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

nawiązanie partnerstwa synergicznego.

Organizacja w czasie
Najodpowiedniejszym czasem na planowanie strategiczne jest koniec roku, kiedy myślisz o tym, jak zamierzasz rozwinąć swój biznes w następnym roku. Uaktualnienia kwartalne są również bardzo pomocne, ponieważ bez względu na to, jak uważny jesteś, nigdy nie przewidzisz wszystkich niespodzianek, jakie mogą się wydarzyć na rynku.

Funkcja
Twój projekt planu strategicznego nie może stać się się twoją obsesją. Tego rodzaju plan ma za zadanie wspomóc twój biznes, a nie pochłonąć większość twojego czasu. Jeżeli masz partnerów i pracowników, zwerbuj ich do pracy nad projektem, ponieważ proces wspólnego strategicznego planowania jest wspaniałym sposobem na zwiększenie komunikacji i kooperacji pomiędzy pracownikami, co z kolei ożywia ducha firmy.

Rzeczy do przemyślenia
Przechodzenie przez proces tworzenia planu strategicznego może okazać się stratą czasu, dopóki naprawdę się do niego nie przyłożysz. Plan strategiczny ma za zadanie poprowadzić cię proces rozwijania twojej firmy, a poszczególne komponenty planu powinny być przydzielone konkretnym pracownikom. Elementy planu, które powinieneś zachować dla siebie to strategia efektywności produkcyjnej, rozwój produktu i taktyki kompetytywne.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij