Równowaga to podstawa

Utrzymanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym jest w dzisiejszych czasach dość trudną sztuką. W pracy możesz mieć do czynienia z presją związaną z przyjmowaniem dodatkowych projektów, obowiązków i nadgodzin, podczas gdy twoja rodzina pragnie spędzić z tobą więcej czasu w domu. Przez taki tryb życia możesz także poświęcać mniej czasu na ćwiczenia, zaniedbywać zdrowe odżywianie lub po prostu cieszyć się z życia. Jest jednak możliwe, aby znaleźć sposób, by połączyć życie osobiste i zawodowe bez całkowitego poświęcania jednego dla drugiego:

Wyeliminuj czynności, które uważasz za zbędne w kwestii równoważenia pracy z życiem osobistym. Może to oznaczać rezygnację z imprezy w pracy na rzecz pozostania ze swoją rodziną, lub spędzenie mniej czasu na plotkowaniu z współpracownikami. Usuń dystrakcje ze swojego środowiska pracy, które mogą sprawić, że pracujesz mniej wydajnie – czyli staraj się nie przesiadywać na portalach społecznościowych lub robić zakupy online. Szybsze uporanie się z pracą może pozwolić Ci wyjść wcześniej z biura i spędzić więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi.

Zaplanuj swój czas przestoju. Potraktuj priorytetowo plany z bliskimi osobami, jak obiad z przyjacielem, film z dzieciakami lub wieczorne wyjście ze swoim współmałżonkiem/małżonką. To da Ci powód, by patrzeć w przyszłość podczas intensywnego tygodnia pracy, a nawet może Cię zmotywować do efektywniejszego zarządzania czasem.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Naucz się odmawiać opcjonalnej pracy, która może kolidować z twoimi planami. Gdy jesteś z bliskimi wyłącz telefon komórkowy i laptopa. Będzie to odświeżające doświadczenie.

Dowiedz się czy są dostępne opcje w twojej pracy, które mogą pomóc Ci w realizacji równowagi życiowej. Zapytaj szefa o możliwość pracy w domu raz w tygodniu lub możliwość posiadania elastycznych opcji w harmonogramie, czyli np. tydzień skompresowanej pracy, czy pracowanie w jeden dzień kilka godzin dłużej, by w następny wyjść wcześniej. Skorzystaj z urlopów, jeżeli są Ci oferowane.

Uważaj na siebie. Przynoś ze sobą zdrowe jedzenie i przekąski do pracy, zamiast wychodzić na fast foody. Jeśli to możliwe wstań wcześniej dwa lub trzy razy w tygodniu, aby pójść na siłownię przed pracą, albo wróć do domu i poćwicz zamiast siedzieć większość czasu przed telewizorem lub komputerem. Spanie 8 godzin dziennie może pomóc zminimalizować skutki stresu na twoim organizmie. Wygospodarowuj sobie trochę czasu do uprawiania hobby, które uwielbiasz, nawet jeśli nie obejmuje bezpośrednio pracy lub członków rodziny. Zwrócisz swoje myśli w inną stronę i nabierzesz świeżej perspektywy.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij