Sposób na wyróżnienie marki

Tempo, w jakim marki odnoszą sukces i zaliczają porażki w dzisiejszym, stale się zmieniającym społeczeństwie jest niewiarygodne. Brand managerzy odpowiedzialni za zarządzanie marką co chwilę odkrywają, że ich poprzednie strategie nie są już skuteczne. Podczas gdy wciskanie swojego loga wszędzie mogło uchodzić kilka lat temu za udane podejście, dziś jest nieefektywne przy przebijaniu się przez zgiełk rynku i w przyciąganiu uwagi konsumenta. Rynek jest przepełniony, a konsumenci są zalewani różnymi logami na co dzień. Marki muszą teraz łączyć się bezpośrednio z konsumentem. A ci oczekują więcej głębi. Nie wystarczy być wszędzie. Chcą urzekających historii, nowych doświadczeń i różnorodności. Zamiast prostego powtarzania logo, marki powinny dostosować się do nowego rynku przez bycie zjednoczonym wokół wielu małych idei, które objawiają się w różny sposób w designerskich aplikacjach, ale łączy je wszystkie spójność. Konsumenci nie reagują już na wszelkie dobrze zaprojektowane loga, ale przywiązują się do marek, które reprezentują unikalną osobowość. Logo, a także marka musi być wyjątkowe. Marki muszą mieć sens, cel, historię i tak wyglądać, by klient mógł się do nich odnieść.

Choć może to wydawać się trudną wiadomością dla każdej organizacji starającej się budować swoją markę, rozwiązanie problemu przepełnionego rynku i coraz bardziej kapryśnego konsumenta jest fundamentalne: zróżnicowanie.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Fakt, że marki muszą wyróżniać się od konkurencji jest truizmem znanym od czasu istnienia przedsiębiorstw, ale jest to ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem coraz więcej osób zakłada nową spółkę i wkracza na konkurencyjny rynek. Dla osób związanych z jakąkolwiek marką - dużą czy małą – kwestią zasadniczą jest zajrzenie do wewnątrz siebie i zadanie sobie następujących pytań: W jaki sposób jesteś inny? Co oferujesz, czego żaden z konkurentów nie ma w swojej ofercie? W jaki sposób używasz tego rozróżnienia, by stworzyć nową markę?

Prosta prawda w łączeniu się z konsumentami leży w tych pytaniach. Określając, co wyróżnia twoją markę (czy jest to rewolucyjny pomysł albo po prostu doskonała obsługa klienta) możesz zbudować strategię jej zarządzania wokół tego zróżnicowania, z którym konsumenci mogą się połączyć. Wyróżnianie się z tłumu nie oznacza, że trzeba ponownie wynaleźć koło; należy po prostu znaleźć to, co wynosi twoją organizację ponad inne i dostarczyć to przesłanie do klientów.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij