Uprawianie jogi sprzyja wydajności sportowej

Chociaż niejedna osoba może umniejszać pozytywne efekty, jakie wywiera trening jogi na naszym organizmie, coraz więcej sportowców zaczyna interesować się jego stosowaniem, ponieważ może im pomóc w poprawie wyników sportowych. Aby pomóc zrozumieć, dlaczego wielu sportowców zaczęło uprawiać jogę, wystarczy spojrzeć na jej największe korzyści.

Istnieje 7 obszarów, w których joga może pomóc sportowcom w wynikach. A to dlatego, że większość praktyk jogi ma na celu zwiększenie ekonomizacji energii, wytrzymałości psychicznej i fizycznej oraz przyjemności treningu. Zatem warto przyjrzeć się bliżej wszystkim obszarom:

Oszczędzanie energii. Dobry sportowiec musi mieć możliwość dawkowania swojej energii, aby dobrze wypadać podczas całego treningu lub imprezy sportowej. Większości sportowcom nie udaje się tego dokonać, ponieważ zużywają większość energii na początku - wtedy kiedy czują się wypoczęci. Dodatkowo, atleci mają tendencję do podświadomego nawyku ćwiczenia przy napiętych stawach i mięśniach. Uprawianie jogi relaksuje stawy i mięśnie, pomagając atletom rozluźnić się i nauczyć jak dozować swoją energię dla lepszego rezultatu.

Poprawa pojemności płuc. Pojemność płuc jest bardzo ważna dla sportowca. To dlatego, że bezpośrednio odnosi się do poziomu tlenu potrzebnego mózgowi i mięśniom w celu zakończenia określonych zadań. Mała pojemność płuc nie może wytrzymać długiego treningu, ponieważ nie jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość tlenu. Dodatkowo, niski poziom tlenu może sprawić, że sportowiec będzie fizycznie wyczerpany. Analizując wszystkie te aspekty, można łatwo zrozumieć, czemu odnalezienie sposobu , aby poprawić pojemność płuc jest tak ważna dla sportowców. Joga jest jedną z niewielu sprawdzonych metod, które mogą pomóc człowiekowi zwiększyć swoją pojemność płuc.

Zwiększenie świadomości ciała i umysłu. Podstawowa sprawa dla każdego atlety, który potrzebuje podjąć pewnych decyzji w milisekundach. Joga uczy również uświadamiania różnych doznań w ciele, w tym zmysłów i intuicji. To może pomóc sportowcom zapobiec konkretnym urazom lub sytuacjom, które mogą obniżyć ich wydajność.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



Poprawa wytrzymałości rdzenia. Rdzeń, zwany również jako centrum ciała (od dolnej linii żeber do dolnej linii pośladków), pomaga wykonać niesamowite zadania. Silny rdzeń zapewnia ochronę dolnej części pleców, zapewnia stabilność, zwiększa siłę potrzebną do pchania i podnoszenia się z rąk i nóg, a także gwarantuje właściwą równowagę. Poprzez użycie różnych technik jogi, człowiek może poprawić siłę rdzenia, uzyskując lepsze wyniki sportowe.

Wzmocnienie mięśni. Każdy sportowiec potrzebuje silnych mięśni. Mięśnie pomagają osobie w koordynowaniu ruchów i wykonywaniu określonych zadań, takich jak podnoszenie ciężarów, rzucanie piłki, odpieranie ataków, i tak dalej. Niektóre pozycje Jogi mobilizują różne grupy mięśni, szkoląc je do najtrudniejszych sesji treningowych i imprez sportowych.

Skraca okres regeneracji. Z racji, że joga jest sztuką, która dyscyplinuje ciało i umysł osoby, może pomóc ludziom, aby łatwiej wytrzymywali ból i obolałe mięśnie. Dodatkowo, specyficzne pozycje jogi, takie jak pozycja żaby, gołębia, psa i skręty tułowia są świetnymi technikami dla zmniejszania napięcia zgromadzonego podczas sesji treningowych.

Buduje wytrzymałość psychiczną i cielesną. Sportowiec, który chce osiągnąć wspaniałe wyniki sportowe, musi znaleźć sposób, aby poprawić swoją wytrzymałość ciała i umysłu. Joga jest tym sposobem. Uspokaja ciało i umysł, przekonując ich do udziału w określonym momencie. Większość technik Jogi uczy ludzi, jak wykrywać i słuchać swojego ciała, spowalniać oddech, zwiększać siłę rdzenia, oraz odpoczywać, gdy jest to konieczne. Dostarcza to wielkich neurobiologicznych korzyści, pomagając sportowcom zachować swoje naturalne reakcje na stres.

Ponadto joga rozwiązuje konkretne problemy, takie jak wytrenowanie poszczególnych grup mięśniowych lub rozwiązywanie problemów rodzaju strachu i nawet niskiego poczucia własnej wartości. Jest dobra dla każdego, kto zamierza poprawić różne obszary swojego życia. Podsumowując, joga jest na pewno w stanie pomóc atletom zrealizować kompleksowe sesje treningowe poprzez mobilizację ich umysłów i ciał w każdy możliwy sposób.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij