Uświadom sobie, kim jesteś!

Możesz bardzo długo próbować osiągnąć sukces. Możesz też bardzo długo próbować przekonać innych do swoich racji, albo do swojej wartości, ale niczego nie osiągniesz, dopóki nie sprecyzujesz tego, kim jesteś.

Przede wszystkim pamiętaj, że cokolwiek robisz - nie musisz wiedzieć wszystkiego. To oczywiste, że swoją wiedzę musisz stale poszerzać. Musisz robić wszystko, by stawać się bardziej kompetentnym, lepszym. By nie pozostać w tyle. świat pędzi. Konkurencja pędzi. Nie pozwól jej siebie wyprzedzić.

Jednocześnie nie próbuj ograniczać się tym, że nie wiesz wszystkiego. Znajomość wszystkiego w cale nie jest konieczna. Konieczne jest to, żeby wiedzieć nieco więcej niż klient. Jeżeli wiesz więcej niż klient, to już jesteś cennym kontrahentem.

Oczywiście musisz liczyć się z tym, że Twój klient także się szkoli i także będzie chciał wiedzieć więcej. Jemu także nie możesz pozwolić się wyprzedzić ani nawet zrównać się z Tobą, bo staniesz się bezużyteczny.

Warto zatem znaleźć dziedzinę, na temat które wiesz nieco więcej niż większość ludzi. Wybierz taką dziedzinę. Znajdź temat, o którym w cale nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale wystarczy, że wiesz więcej niż większość. Potem dalej szkol się w tym temacie, aż będziesz wiedział jeszcze więcej. Wtedy możesz się nazwać specjalistą w tej dziedzinie.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.



Oczywiście są pewne dziedziny specjalistyczne, w których lepiej się nie zagłębiać, bo okaże się klienci są lepszymi specjalistami niż my. Przykładem może być branża wędkarska. Klienci z tej branży mają niesamowitą wiedzę i są bardzo wymagający, dlatego lepiej nie porywać się z motyką na słońce, jeżeli naprawdę nie czujemy się biegli w tej dziedzinie.

Powinnam zatem uściślić nieco te moje tezy, które podałam na początku. Otóż nie chodzi o to, by znaleźć sobie dziedzinę, w której wiemy więcej od większości ludzi. Znajdźmy dziedzinę, w której mamy większą biegłość niż większość użytkowników.

Siłą rzeczy najlepiej nadają się branże mało niszowe, a raczej powszechne. Rzeczy, z których wiele osób korzysta, a mało ma rozległą wiedzę na ten temat. Bądź właśnie w tej dziedzinie specjalistą. Bądź człowiekiem, który zdaje sobie sprawę ze swojej przewagi nad klientem. Bądź pewien, że prawie na pewno wiesz na ten temat więcej od klienta. Przedstawiaj się jako specjalista i uważaj się za specjalistę.

Następnie pokaż, że wiesz więcej. Pokaż klientom, pokaż sobie. Bądź pewien tego co robisz. I cały czas stawaj się lepszy, aby wśród specjalistów być najlepszym specjalistą.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij