Wybierz dla siebie odpowiedni sprzęt do ćwiczeń cz. I

Przychodzisz do siłowni i co widzisz? Stoisz w morzu sprzętu do ćwiczeń - mnóstwo bieżni, maszyn eliptycznych, stepperów schodowych, maszyn wiosłowych i rowerów stacjonarnych.
Zastanawiasz się więc, które z nich wybrać: urządzenie, które ma ci najbardziej pasuje, które spala najwięcej kalorii, czy urządzenie, które ma najmniejszy wpływ na twoje stawy?
Wszystkie powyższe kwestie są ważne, jednak najważniejsze pytaniem powinno być: które urządzenie najbardziej do mnie pasuje?

Jeżeli chodzi o ćwiczenia i kontrolę wagi, dobrym założeniem jest, że jeśli ktoś tego potrzebuje, bardzo prawdopodobne, że jest już zniechęcony do ćwiczeń; stwierdza B. Stamford, profesor i przewodniczący Wydziału Nauk o Ćwiczeniach w Hanoverze. Więc, zamiast bieżni lub urządzenia eliptycznego, którego polecił twój znajomy, dowiedz się, który sprzęt najlepiej jest dla ciebie odpowiedni.
Pewnie zastanawiasz się, jak sprawdzić, który sprzęt będzie dla ciebie najlepszy. Nie każdego stać jest na trenera osobistego, który doradzi ci jakie urządzenie wybrać i stworzy dla ciebie odpowiedni program ćwiczeń.
Oto, czego można oczekiwać od najbardziej popularnych maszyn cardio, wraz z poradami, jak uzyskać najlepszy efekt z treningu.

1.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Bieżnia
Bieżnia spala najwięcej kalorii spośród wszystkich sprzętów do ćwiczeń, dostępnych na prawie każdej siłowni. Można spodziewać się spalenia około 100-stu kalorii na kilometr, marszobiegiem.
Bieżnia może być dostosowywana do różnych poziomów sprawności poprzez zwiększenie prędkości z chodu do biegu lub poprzez regulację nachylenia. Warto przy tym zaznaczyć, że nawet chodzenie może być dla kogoś zbyt dużym wysiłkiem, szczególnie jeśli ma nadwagę lub cierpi na bóle stawów. Za każdym razem, gdy twoja stopa dotyka ziemi, siła uderzenia jest 3,7 razy większa od masy twojego ciała.
Bieżnia porusza się pod tobą, więc siła uderzenia jest nieco mniejsza. Jednak jeśli nie czujesz się na niej dobrze lub masz problemy z kolanami lub dolną częścią pleców, należy wybrać inny sprzęt.

2. Urządzenia eliptyczne i steppery schodowe
Maszyny te maja mniejszy wpływ na stawy, a każda z nich może być dobrą alternatywą dla bieżni. Z powodu tego, że ćwiczysz na nich w pozycji stojącej, używasz więcej masy mięśniowej, więc szybkość spalania kalorii jest wciąż dość wysoka.
Maszyny eliptyczne z elementami do ćwiczenia ramion mogą dodatkowo zwiększyć liczbę spalanych kalorii. Dla początkujących jednak, nie poleca się tej opcji.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij