Wybierz dla siebie odpowiedni sprzęt do ćwiczeń cz. II

3. Rowery stacjonarne
Większość ekspertów zgadza się, że rower stacjonarny jak najlepszym wyborem, jeżeli chodzi o stawy. Ludziom odczuwającym ból w kolanach, najczęściej poleca się właśnie tę formę treningu. Podczas ćwiczeń na rowerze stacjonarnym, masa ciała nie jest problemem, w przeciwieństwie do bieżni, eliptycznego trenera lub stepperów schodowych.

Aby całkowicie uniknąć obciążenia kolan, należy upewnić się, czy rower jest dopasowany do ciała. 9 z 10-ciu osób korzystających z rowerów stacjonarnych, niewłaściwie dobiera sobie ten sprzęt. Podczas regulacji wysokości siedzenia, upewnij się, że kiedy siedzisz na fotelu, a twoje śródstopie znajduje się na pedale - kąt w kolanie jest bardzo niewielki (5-ciu do 10-ciu stopni).
Większość ludzi siedzi zbyt nisko, co oznacza, że ich kolana uginają się zbyt mocno gdy pedałują. Zyt duża presja w kolanach może powodować ból.
Ponadto, jeśli jesteś zbyt niski/a , nie jesteś w stanie wykonać całego zakresu ruchu i będziesz spalać mniej kalorii.
Na rowerze stacjonarnym spalisz mniej kalorii niż w przypadku niektórych, innych maszyn. Musisz np. prze-pedałować 6 km, aby spalić 100 kalorii.

4 . Wiosła treningowe
Nie myśl, że to urządzenie wyrabia jedynie górne partie ciała. Wiosła treningowe to bardziej zaawansowane urządzenia cardio.
Tego rodzaju sprzęt wymaga wysokiej koordynacji, ponieważ podczas wyciągania ramion należy jednocześnie naciskać stopami do dołu. Wymaga również zaangażowania podstawowych mięśni brzucha, aby wspierać i chronić plecy .

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.


Wykorzystywanie tak wielu grup mięśniowych powoduje, że „wioślarze” spalają dużo kalorii. Niemniej jednak wiosła treningowe nie są wskazane dla początkujących lub osób będących w słabej formie. Przede wszystkim, dla tych drugich ta forma ćwiczeń jest dość niewygodna, a dla osób otyłych może to skutkować bólem pleców.

Mądry trening

Wybierz urządzenie, na którym czujesz się dobrze. Jeśli siła uderzeń jest problemem, rower stacjonarny jest lepszym wyborem niż bieżnia. Jeśli masz problemy z kręgosłupem, nie ćwicz na urządzeniach pobudzających wiele mięśni naraz, takich jak wiosła treningowe.
W treningu nie tyle chodzi o maszynę, co o związek między ciałem a maszyną. Jeśli odczuwasz ból, a modyfikacja sprzętu nie jest możliwa, odpuść sobie trening na tym urządzeniu, możesz do niego powrócić, gdy będziesz się czuł/a bardziej gotowy/a.
Większe użycie mięśni równa się większej ilości spalonych kalorii. Istnieje jednak druga strona tej zasady- jeżeli jesteś początkujący, robisz sobie trening na rzeźbę i ćwiczysz na maszynie wymagającej zaangażowania większej liczby mięśni, stajesz się szybciej zmęczony i wolniej spalasz kalorie.

Pamiętaj również, aby od czasu do czasu zmieniać sprzęt do ćwiczeń, jeżeli czujesz się dobrze na urządzeniach eliptycznych, wypróbuj także steppery schodowe lub rower stacjonarny. Nie pozwól, aby w twój trening wkroczyła nuda. Zrób sobie plan treningu siłowego, tak abyś był ciągle zaangażowany i aktywny.

Kilka słów o autorze wpisu

Joanna Gajewska

Joanna Gajewska

Od lat interesuje się tematyką rozwoju osobistego.Poprzez zapoznanie się z wieloma materiałami chciałabym podzielić się swoją wiedzą z użytkownikami serwisu BogatyUmysl.pl.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij