Wyrób w sobie zdrowe nawyki żywieniowe

W przeciwieństwie do diety, która może Ci pomóc schudnąć na określony czas, ale w długoterminowym okresie nie ustrzeże przed ponownym przybywaniem zbędnych kilogramów, zdrowe nawyki żywieniowe mogą zostać z tobą na całe życie. Jeśli nie miałeś jeszcze styczności z zdrowym odżywianiem, to najwyższa pora nad tym popracować. Oto kilka zdrowych porad.

Podstawowym zadaniem każdego dnia jest zjedzenie porządnego śniadania. Pomijanie posiłków samo w sobie jest złe, ale w szczególności tyczy się to śniadania. Należy wyłączyć telewizor lub inne urządzenia, które mogą rozpraszać podczas posiłków czy przekąsek. Jeśli telewizor jest włączony, jest bardziej prawdopodobne, że będziesz jadł zbyt szybko. Nie zauważysz przez to kiedy jesteś najedzony, co może doprowadzić do przejedzenia. Przerwanie w momencie, gdy jest się pełnym, ale na talerzu zostało jeszcze trochę pokarmu jest dużym krokiem ku zdrowszemu stylowi życia. W przypadku samej telewizji najlepiej ograniczyć przesiadywanie przed nią do 2 godz dziennie. Godzina jakiejkolwiek aktywności fizycznej także jest wskazana. Najlepiej jest spożywać posiłki z rodziną. Wówczas możemy dłużej posiedzieć nad pokarmem, spokojniej go przeżuwać.

Zasadniczą sprawą jest ograniczenie fast-foodów. Te dania mają to do siebie, że praktycznie nigdy nie są wystarczająco pożywne i prawdopodobnie są bardziej kaloryczne niż posiłki, które spożywasz w domu.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Nie traktuj jedzenia jak nagrody. Faktem jest, że wolno od czasu do czasu pozwolić sobie na coś słodkiego, ale nie może to być zbyt częste. Wykorzystuj różne produkty spożywcze na talerzu, w tym całą gamę warzyw. Zdrowe jedzenie nie powinno być żadną tajemnicą dla Ciebie, ale w nawałnicy tak wielu różnych, niezdrowych produktów często się o nim zapomina. Owoce, warzywa, mleko niskotłuszczowe lub beztłuszczowe i inne produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, ryby, drób, fasola, orzechy i nasiona – to powinno znajdować się w twoim jadłospisie. Z tego powodu jedz pięć owoców i warzyw każdego dnia. Ogranicz lub unikaj słodzonych napojów. Pij przynajmniej 1.5 l wody niegazowanej dziennie. Ogranicz kalorie z tłuszczów nasyconych od 8% do 10% swojego dziennego zapotrzebowania. Jedz dużo pokarmów bogatych w błonnik. Ogranicz sód i unikaj żywności o wysokiej zawartości soli. Ogranicz spożycie cholesterolu do poniżej 300 mg na dzień. Jeżeli jesteś rodzicem, to tym bardziej powinieneś przestrzegać tych zasad. Nie zapominaj o tym, że ucząc swoje dzieci zdrowych nawyków, sam musisz się ich trzymać. Jeżeli wiesz, że twoje dziecko będzie pić napoje gazowane, jeść chipsy lub ciasteczka w domu, to nie kupuj ich za często. Rodzice powinni być dobrymi wzorcami, więc pierw trzeba zacząć od zmiany własnych przyzwyczajeń, by egzekwować je później od kogoś innego.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij