Zalety i wady e-mail marketingu

E-mail marketing polega na wysyłaniu wiadomości marketingowych bezpośrednio do potencjalnych klientów. E-maile są wysyłane do docelowej listy odbiorców w celu promowania lub sprzedaży produktów albo usług konkretnej firmy. Są uważane za jedną z najszybszych, najprostszych i najtańszych metod marketingowych. Niestety, jak każda inna strategia marketingowa, ta odmiana e-marketingu posiada także swoje wady. Oto niektóre z zalet i wad e-mail marketingu ukazanych pod kątem małych firm.

Małe firmy powinny rozważyć e-mail marketing z wielu powodów. Poprzez niego mają możliwość promocji produktu lub usługi bezpośrednio do dużej grupy osób. To nie tylko rozwinie ich możliwości biznesowe, ale także wygeneruje dobre przychody ze sprzedaży przy niedużych kosztach. Do tego e-mail marketing jest bardzo łatwy w użyciu. Możesz wysłać wiadomość od razu do tysiąca potencjalnych klientów w każdej chwili. Wszystko czego potrzebujesz to baza mailingowa konkretnych i potencjalnych klientów, aby rozpowszechniać informacje o swojej działalności. To oszczędza mnóstwo czasu.

E-mail jest opłacalnym narzędziem komunikacji biznesowej w porównaniu do innych metod marketingowych. W dzisiejszym świecie, aby wyprzedzić konkurentów, najlepiej przyjąć tą strategię marketingową z racji, że zajmuje mniej czasu na rozwijanie świadomości o twojej działalności, a także jest finansowo opłacalna. Jak już też wspomniałem, e-mail marketing pozwala na wysyłanie wiadomości promocyjnych osobiście do potencjalnego klienta. To pomaga w tworzeniu relacji między firmą a klientem poprzez zachęcanie do bezpośredniej i prostej komunikacji między dwoma stronami – podczas gdy firma może dostosować swój komunikat poprzez różne kategorie do wyselekcjonowanych klientów, Ci mogą bezpośrednio wyrazić swoją opinię odpowiadając na e-maila.

Jedną z najlepszych rzeczy, jeśli chodzi o e-mail marketing jest segmentacja. Możesz segmentować swoją listę na podstawie prospektywnej grupy i dostosować do nich swoje wiadomości - to pomoże Ci w skierowaniu się do określonych grup odbiorców, a także zwiększy skuteczność strategii. Podczas segmentacji listy e-mailowej, adresaci docenią otrzymywanie wiadomości, które są dla nich istotne i przydatne. Kolejną zaletą jest to, że nadawca może śledzić generowaną sprzedaż.

Dostęp do strony internetowej oferującej w jednym miejscu wiele funkcji dla grupy ludzi zainteresowanej rozwojem osobistym. Integracja w grupy społecznościowe, możliwość opiniowania i oceniania artykułów, aktywność na forum.

Tak więc, jeśli użytkownik nabywa produkt lub usługę dzięki zamieszczonemu linkowi w e-mailu, może być śledzony w serwerze nadawcy. Możliwe jest również dla e-mail marketingowca, aby wiedział jak wielu odbiorców poczty kliknęło na link, ilu kliknęło, ale nie dokonało zakupu i ilu pominęło wiadomość. Przez to sprzedający może dokonać przeglądu strategii i znaleźć luki, których pozbycie się uczyni ją bardziej skuteczną.

To jest ta dobra strona e-mail marketingu. Niestety jest też i zła, a największą z nich jest spam. Wiele osób uważa, że kierowane do nich wiadomości to spam i śmieci, które mogą mieć wirusy i po otwarciu mogą źle wpłynąć na ich komputer. Ponadto, jeśli informacje zawarte w e-mailu nie są istotne, odbiorca może go usunąć. Tak więc, podczas wysyłania e-maili do potencjalnych klientów, należy zamieścić rzeczywisty adres firmy i kontaktu, żeby wzbudzić zaufanie odbierającej osoby. Drugą stroną medalu jest utrzymanie klientów aktywnie zaangażowanych przez długi czas. Początkowo, gdy klienci otrzymują e-maile od firmy, zazwyczaj wykazują zainteresowanie, ale z biegiem czasu czują się znudzeni wiadomościami i ostatecznie firma traci lojalnego klienta. Stąd, dobry wiersz tematu i tekst na temat twojej działalności jest niezbędny do zwrócenia uwagi klienta na dłuższy okres czasu.

Dostosowanie witryny do zgodności przeglądarki jest poważnym problemem, ponieważ mogą wystąpić pewne problemy, które mogą powstać podczas wysyłania obrazów i video e-maili do klientów. Jeśli klient napotyka na problemy podczas otwierania poczty, są bardzo małe szanse, że kiedykolwiek powróci do Twojej witryny. W związku z tym, należy unikać obrazów i plików video w wiadomościach na tyle ile to możliwe, ponieważ może to wpłynąć niekorzystnie na Twoją firmę. Innym niekorzystnym czynnikiem jest niezorganizowana kampania e-mailową. Kampanie, które są nieprawidłowe i niezorganizowane mogą zmylić twoich potencjalnych odbiorców. Musisz przestrzegać jasno określonej strategii przy wysyłaniu maili do klientów. Zawsze lepiej jest posegregować klientów, którzy mogą być zainteresowani produktem lub usługą i tylko do nich wysyłać swoje wiadomości. Jest to oznaką profesjonalizmu w biznesie.

Sprawdź podobne artykuły w tej kategorii

Komentarze do tego wpisu

Podczas pisania komentarzy prosimy używać wyłącznie "czystego tekstu" bez znaczników bbcode, html. Wszelkie formatowanie tekstu będzie usuwane.

Dotacje

DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© 2013 Bogaty Umysł Sp.z.o.o. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. zamknij